A Szövetségi Statisztikai Hivatal adatai szerint az idei első félévben mind a húsz legfontosabb küldőpiacon megnőtt az utazási kedv Németország iránt: Európán belül Nagy-Britannia az elmúlt évek vesztesége után valóságos felzárkózási versenybe kezdett – júniusban a brit vendégéjszakák száma 20,3 százalékkal emelkedett a német szálláshelyeken. Az előző év ugyanezen időszakához képest a brit piac összesített eredménye 10,9 százalékkal nőtt.
A statisztikusok szintén átlagon felüli, 18,6 százalékos növekedést jelentettek az orosz, 10,3 százalékost a spanyol, 10,2 százalékost az osztrák és 9,6 százalékos növekedést az olasz piacról is.
A legfényesebb ázsiai eredményt Kína hozta: az erős potenciállal rendelkező ország az előző évhez képest júniusban 61,9 százalékos, az első félévben pedig 20,7 százalékos növekedésével megelőzte Japánt a német beutazó turizmus legfontosabb küldőpiacainak listáján. Ezzel Kína az Egyesült Államok után Németország második legfontosabb tengerentúli küldőpiaccá vált.
A Szövetségi Statisztikai Hivatal 2010 január és június között 25,6 millió külföldi vendégéjszakát számolt a német szálláshelyeken és kempingekben. Ezzel nem csak az előző év ugyanezen időszakának eredménye javult 9,4 százalékkal, de 2010 első hat hónapja két százalékkal megdöntötte a 2008-as rekordév féléves eredményét is.
A külföldi vendégek úticéljai között továbbra is első helyen állnak a városok: 2010 első hat hónapjában a berlini hotelek összesen 3,8 millió vendégéjszakát jelentettek – ez 17,9 százalékkal több, mint a válság ellenére is növekedést hozó előző év első félévének eredménye. A dobogó második fokán München áll 2,2 millió vendégéjszakával és 19,4 százalékos növekedéssel. Az alacsonyabb számokkal induló vásárváros, Lipcse 24 százalékkal növelte külföldi vendégéjszakáinak számát, míg Dortmund 21,4 százalékos növekedést könyvelhetett el.
(MTI)

Brutális támadás a Blahán: földre teperték a BKK biztonsági őrét, egy taxis felvette az egészet - videó!