Csúszik a szegedi 2-es villamos építése

A módosított határidőre sem fejezte be a szegedi 2-es villamosvonal építését a cseh OHL ZS. a. s. vezette konzorcium; a megrendelő önkormányzat a csúszás miatt napi 10 millió forint kötbért számol föl – közölte Csanádi Zoltán, az uniós támogatással folyó közlekedésfejlesztési beruházást irányító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója hétfőn az MTI-vel.

MNO
2010. 09. 20. 18:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési projekt részeként épülő 2-es villamosvonalat kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium a rendkívül csapadékos májusi és júniusi időjárás, valamint egy a közműtérképen nem szereplő ivóvízvezeték miatt kérte az eredetileg megszabott augusztus 18-i határidő módosítását – mondta a szakember.

Hozzátette: a beruházást felügyelő mérnöki cég egy hónapos csúszást látott indokoltnak. Bár a konzorciummal rendszeres egyeztetések folytak arról, miként lehetne meggyorsítani a kivitelezést – reggel 6-tól este 10-ig engedélyt kaptak a munkavégzésre, s hétvégén is dolgozhattak – a villamosvonal építése a módosított határidőre sem készült el – tudatta a projektigazgató.

A megbízó a kivitelezés csúszása miatt érvényesíteni kívánja a szerződésben rögzített napi 10 millió forintos késedelmi kötbért, amely összesen a 2,085 milliárd forintos nettó vállalkozói díj legfeljebb 20 százaléka lehet – közölte Csanádi Zoltán. Arról, hogy a kivitelezés mikorra fejeződhet be, a szakember az MTI érdeklődésére nem tudott tájékoztatást adni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.