Fellegi: Útépítés helyett a felújításon lesz a hangsúly

A következő években a legnagyobb hangsúlyt az országos közúthálózat felújítására fogja fektetni a kormány – mondta Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter az M3-as autópálya új, Nyíregyházától a 49-es főútig tartó szakaszának projekttábla-avató ünnepségén hétfőn Nagykállónál.

MNO
2010. 09. 27. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A források, amelyeket megörökölt a kormányzat, nem elegendőek egy kiterjedt, új úthálózat építésére és a már meglévő karbantartására – jelezte a miniszter az ünnepségen. Hozzátette: ott, ahol megalapozott gazdasági igények jelennek meg, „új út építése sem lehetetlen”. Az eddig alkalmazott PPP-s beruházásokat felváltják azok a mechanizmusok, amelyek a szakszerűséget és az átláthatóságot biztosítják a közútfejlesztések során – mondta Fellegi Tamás.

A most induló beruházás európai uniós forrásból, a Közlekedés Operatív Program keretében, 32 milliárd forintból valósul meg. A projekt keretében Nyíregyháza és Őr között új nyomvonalon, összesen 33,8 kilométeren 2-szer 2 forgalmi sávos, 130 kilométer/órás sebességre tervezett autópálya épül.

Értelmes beruházás, értelmes költség


A nemzeti fejlesztési miniszter a sztrádaszakasz táblaavató ünnepségén úgy fogalmazott: az M3-as továbbépítésénél szakítanak az autópálya-építések elmúlt évekbeli gyakorlatával, azaz az eddigi kétmilliárd forint fölötti fajlagos költséggel szemben kilométerenként alig egymilliárd forintból valósulhat meg a fejlesztés. Fellegi Tamás kiemelte: a kormány egyik kiemelt szempontja megmutatni azt, hogy gondos tervezéssel és valóban a közvagyont szolgáló pénzköltési metódussal az értelmes beruházásokat értelmes költséggel is meg lehet valósítani. Fontos, hogy a egész pályázati rendszer, a döntéshozatali mechanizmus megalapozott legyen, és a közvagyon érdekében történjenek meg a döntések – közölte.

Fellegi Tamás hangsúlyozta, hogy a szabolcsi térség közútfejlesztése az M3-as továbbépítésével nem áll meg; az elkerülő és gyorsforgalmi utak építéséhez, illetve rekonstrukciójához biztosítani fogja a szükséges erőforrásokat a kormányzat. Mint azt a miniszter az újságíróknak elmondta, 2013-ig összesen 7870 milliárd forintnyi uniós forrást használhat fel Magyarország, amelyből még mintegy 1828 milliárd forintnyi szabad forrás áll rendelkezésre.

A kétszer két sávos, három csomóponttal és két pihenőhellyel megépülő új M3 szakasz kivitelezése a tervek szerint 2011. december 15-re készül el.(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.