Közvetlen élet- és balesetveszély nem állt és nem áll fenn a munkaterületen. A rézsűcsúszás a sok esővel, a közelmúltban történt két kisebb földrengéssel, valamint a terület geológiai, morfológiai sajátosságaival magyarázható a NIF közleménye szerint.
Emlékeztetnek arra: a térségben az év első hat hónapjában annyi csapadék hullott, mint máskor egész évben, emellett az eseményt megelőző időszakban két olyan földmozgást is érzékeltek a szakemberek, amelyek erőssége meghaladta a Richter-skála szerinti 2-es értéket.
A beruházó, a tervező és a kivitelező megkezdte a történtek alapos elemzését. Azt egyelőre nem lehet megmondani, hogy az esemény befolyásolja-e, és ha igen, akkor miként az M0-s déli szakasza bővítési munkáinak ütemét. A fővárost elkerülő autópályának ezt a szakaszát – leállósávval kiegészítve – kétszer háromsávosra bővítteti a NIF.
(MTI)

Az ukrán hírszerző, aki kémkedett az energetikai szektor és a Magyar Honvédség ellen