Gyorsabb lesz a vonat Miskolc és Nyíregyháza között

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. nyílt közbeszerzést írt ki a Miskolc–Nyíregyháza vasúti vonalszakasz megvalósíthatósági tanulmányának és engedélyezési terveinek elkészítésére, a tervezési sebesség 160 kilométer óránként, és a vonal nagyobbrészt kétvágányú lesz – a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

MNO
2010. 09. 21. 10:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felhívás szerint a Miskolc–Mezőzombor közötti szakaszra két vágányt kell tervezni. Mezőzombor–Nyíregyháza között pedig szakaszosan, vagy teljesen kell kétvágányúvá tenni a vonalat. Ez attól függ, hogy az ajánlatkérő által átadott középtávú és az ajánlattevő által kidolgozandó hosszú távú menetrendi koncepció milyen hosszban igényli a dupla vágányt.

Az ajánlattevőknek kalkulálniuk kell a kapcsolódó szárnyvonalak és az autóbuszok „ráhordó kapacitásával” is, és meg kell tervezni a vasútállomásokon a P+R parkolókat. Nem tehet ajánlatot az a cég, amelynek a nettó árbevétele az utolsó 3 év bármelyikében nem érte el vasúti tervezésből a nettó 800 millió forintot. Emellett több vasúttervezési referenciát is be kell mutatni. Az ajánlattételi határidő november 11, az eredményhirdetés tervezett időpontja december 9. A legalacsonyabb árat kínáló lesz a nyertes. A szerződéskötés tervezett időpontja 2011. január 7.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.