A felhívás szerint a Miskolc–Mezőzombor közötti szakaszra két vágányt kell tervezni. Mezőzombor–Nyíregyháza között pedig szakaszosan, vagy teljesen kell kétvágányúvá tenni a vonalat. Ez attól függ, hogy az ajánlatkérő által átadott középtávú és az ajánlattevő által kidolgozandó hosszú távú menetrendi koncepció milyen hosszban igényli a dupla vágányt.
Az ajánlattevőknek kalkulálniuk kell a kapcsolódó szárnyvonalak és az autóbuszok „ráhordó kapacitásával” is, és meg kell tervezni a vasútállomásokon a P+R parkolókat. Nem tehet ajánlatot az a cég, amelynek a nettó árbevétele az utolsó 3 év bármelyikében nem érte el vasúti tervezésből a nettó 800 millió forintot. Emellett több vasúttervezési referenciát is be kell mutatni. Az ajánlattételi határidő november 11, az eredményhirdetés tervezett időpontja december 9. A legalacsonyabb árat kínáló lesz a nyertes. A szerződéskötés tervezett időpontja 2011. január 7.
(MTI)

Sokkoló állatkínzás: öt kiskutyát öltek meg brutális módon