Dózsa Gábor, a Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója az SZKT-ARC típusú járművet bemutató hétfői, budapesti sajtótájékoztatón az MTI-nek elmondta: a pénzhiány miatt döntöttek a saját trolibusz fejlesztése mellett. Közlése szerint a prototípus kifejlesztése ugyanannyiba kerül, mint egy új troli, de a sorozatgyártással már jóval olcsóbb lesz egy jármű. Mint mondta, nagyon kevesen gyártanak trolit, amelynek bekerülési költsége 180-200 millió forint, az SZKT-ARC típust viszont 170 millió forintból fejlesztették ki, a további járművek előállítása pedig már 130 millió forintból kigazdálkodható. Szegeden évente két-három saját trolit gyártanak majd le, és állítanak forgalomba.
Dózsa Gábor szerint a szakma és az utazóközönség is nagyon pozitívan fogadta a típust. Megrendelés szempontjából elsősorban arra a három magyar városra – Szeged és Budapest mellett Debrecenre – számít a cég, ahol trolibuszok közlekednek, de külföldön is szeretnék azokat értékesíteni. Az utasok a tesztjárművet ingyenesen használhatják, „cserébe” a BKV az [email protected] e-mail címre várja a visszajelzéseket. Korábbi lapinformáció szerint a BKV várhatóan használt, 15 éves MAN trolikat vásárolhat Németországból darabonként 9-10 millió forintért, de a közbeszerzési eljárást még nem írták ki.
(MTI)

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?