Wolfgang Mayrhofer szerint az idén 3,1–3,4 millió pár sílécet értékesíthetnek világszerte. A válság előtt 4,5 millió pár kelt el, a legszebb években pedig 8 millió pár volt a globális forgalom. A piac szerkezete is átalakult; ma már minden harmadik síléc bérelt, ez azonban nem egyértelműen negatív fejlemény. „Egy bérelt léccel átlagosan 70-100 napig síelnek és utána leselejtezik, egy átlagos síelő viszont csak 7-10 évente vásárol új sílécet”, a sportszerkölcsönző cégek nélkül ezért még rosszabb helyzetben volna az ágazat – mondta az Atomic vezetője. A sícipőkkel más a helyzet, nem szívesen használnak bérelt lábbelit a sportolók, a forgalom így meg is haladja a sílécekét, az idén 3,7 millió pár kelhet el – tette hozzá.
A legnagyobb mértékben a bukósisakok piaca növekszik, amiben Mayrhofer szerint nagy szerepe van Dieter Althaus türingiai miniszterelnök balesetének – a politikus 2009. január elsején egy ausztriai sípályán összeütközött egy szlovák sízővel, aki belehalt sérüléseibe –, a tavalyi szezonban így egyes forgalmazóknál hiány alakult ki, és volt olyan cég, amely nagyobb forgalmat bonyolított a sisakokkal és szemüvegekkel, mint a sílécekkel. A 2010/2011-es alpesi sí Világkupa-idény október 22-én kezdődik az ausztriai Söldenben.
(MTI)

Kiakadtak Azahriah rajongói