3,5 millió sílécet adhatnak el az idén

Túlélték a válságot a sífelszerelés-gyártók, az idén már bővülhet a forgalom, de régen vége az aranykornak, amikor évente 8 millió pár síléc is elkelt – mondta az Atomic vezetője pénteken az APA osztrák hírügynökségnek annak apropóján, hogy egy hét múlva kezdődik az alpesi sí Világkupa-szezon.

MNO
2010. 10. 15. 15:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Wolfgang Mayrhofer szerint az idén 3,1–3,4 millió pár sílécet értékesíthetnek világszerte. A válság előtt 4,5 millió pár kelt el, a legszebb években pedig 8 millió pár volt a globális forgalom. A piac szerkezete is átalakult; ma már minden harmadik síléc bérelt, ez azonban nem egyértelműen negatív fejlemény. „Egy bérelt léccel átlagosan 70-100 napig síelnek és utána leselejtezik, egy átlagos síelő viszont csak 7-10 évente vásárol új sílécet”, a sportszerkölcsönző cégek nélkül ezért még rosszabb helyzetben volna az ágazat – mondta az Atomic vezetője. A sícipőkkel más a helyzet, nem szívesen használnak bérelt lábbelit a sportolók, a forgalom így meg is haladja a sílécekét, az idén 3,7 millió pár kelhet el – tette hozzá.

A legnagyobb mértékben a bukósisakok piaca növekszik, amiben Mayrhofer szerint nagy szerepe van Dieter Althaus türingiai miniszterelnök balesetének – a politikus 2009. január elsején egy ausztriai sípályán összeütközött egy szlovák sízővel, aki belehalt sérüléseibe –, a tavalyi szezonban így egyes forgalmazóknál hiány alakult ki, és volt olyan cég, amely nagyobb forgalmat bonyolított a sisakokkal és szemüvegekkel, mint a sílécekkel. A 2010/2011-es alpesi sí Világkupa-idény október 22-én kezdődik az ausztriai Söldenben.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.