A Magyarországon piacvezető társaság szerdai közleménye szerint kilenc hónap alatt 526 milliárd szál cigarettát értékesítettek, ami három százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Elemzők kisebb, 2-2,5 százalékos csökkenésre számítottak. A londoni központú cég szerint a nehéz gazdasági körülmények, a magas munkanélküliség és a dohánytermékek adóterhének növekedéséből fakadó drágulás miatt csökkent a forgalom, és továbbra sem enyhül a recesszió hatása a fogyasztókra.
A gazdasági nehézségekkel összefüggő feketekereskedelem is visszavetette az eladásokat. Az év eleje óta főként Romániában, Törökországban és Dél-Afrikában okoz egyre nagyobb gondot az illegális cigarettakereskedelem, Pakisztánban pedig az Olaszország nagyságú területet beborító árvíz vetette vissza az eladásokat.
Az egyebek között a Pall Mall, a Dunhill, a Kent és a Lucky Strike márkájú cigarettákat gyártó és forgalmazó cég a legnagyobb üzletet az ázsiai csendes-óceáni térségben bonyolította le, ott a tavalyi 134 milliárd után 141 milliárd szál fogyott az esztendő eddig eltelt háromnegyed évében. A legkevesebb cigarettát Nyugat-Európában adták el, a forgalom 98 milliárdról kilencvenmilliárdra csökkent.
Magyarország térségében, a kelet-európai régióban 95 milliárd szálról 93 milliárdra csökkent a forgalom. A társaság honalapja szerint az 1992-ben alapított British American Tobacco Magyarország Kft. az ágazat vezető szereplője hazánkban, a 2009-es adatok szerint 44,24 százalékos piaci részesedéssel, 6,2 milliárd szál eladott cigarettával és 146,3 milliárd forintos nettó árbevétellel.
(MTI)

Orbán Viktor: A devizahitelesek katasztrófáját a baloldal hozta Magyarország nyakára