Az idén november 25-re eső hálaadás és a karácsony közötti egy hónapban a tavalyinál 11 százalékkal többet költenének az amerikaiak az American Express felmérése alapján. A mintegy kétezer megkérdezett 30 százaléka úgy nyilatkozott, hogy mélyebben a tárcájába nyúlna az idei téli utazási szezonban. A fiatal értelmiség – egész pontosan azok a 30 év alattiak, akiknek éves jövedelme meghaladja az 50 ezer dollárt (9,8 millió forintot) – több mint fele utazna, 54 százaléka pedig többet is költene, mint egy évvel korábban.
Az amerikaiak körében legnépszerűbb úticélok hazaiak: New York City, Los Angeles, Miami, valamint a karib-tengeri amerikai Virgin-szigetek egyike, St. Thomas. A felmérésben részt vevők 88 százaléka mondta, hogy belföldön tervez kikapcsolódni. „Azt találtuk, hogy az emberek olyan dolgokra költenek többet, amelyek valóban számítanak nekik, például vakációra, mely lehetővé teszi, hogy a családjukkal töltsék az időt. (...) Azt látjuk, hogy növekszik a költés a szórakozás és az éttermi fogyasztás terén, hiszen ezek lehetőséget teremtenek emlékek képződésére. (...) A fiatal értelmiségnél és másoknál is úgy tapasztaljuk, hogy olyan lehetőségekre költenek, amelyek a tapasztalásról szólnak, arról, hogy új tapasztalatokkal gazdagítsák magukat” – fejtette ki Claire Bennett, az American Express fogyasztói hálózatának menedzsere.
(MTI)

Ha Pride, akkor el a kezekkel az MTA-tól!