Még többet utazgatnának az amerikaiak

Többet költenének idén utazásra az amerikaiak a hálaadás és karácsony közötti hagyományos téli pihenési időszakban – derül ki egy felmérésből.

MNO
2010. 10. 27. 5:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az idén november 25-re eső hálaadás és a karácsony közötti egy hónapban a tavalyinál 11 százalékkal többet költenének az amerikaiak az American Express felmérése alapján. A mintegy kétezer megkérdezett 30 százaléka úgy nyilatkozott, hogy mélyebben a tárcájába nyúlna az idei téli utazási szezonban. A fiatal értelmiség – egész pontosan azok a 30 év alattiak, akiknek éves jövedelme meghaladja az 50 ezer dollárt (9,8 millió forintot) – több mint fele utazna, 54 százaléka pedig többet is költene, mint egy évvel korábban.

Az amerikaiak körében legnépszerűbb úticélok hazaiak: New York City, Los Angeles, Miami, valamint a karib-tengeri amerikai Virgin-szigetek egyike, St. Thomas. A felmérésben részt vevők 88 százaléka mondta, hogy belföldön tervez kikapcsolódni. „Azt találtuk, hogy az emberek olyan dolgokra költenek többet, amelyek valóban számítanak nekik, például vakációra, mely lehetővé teszi, hogy a családjukkal töltsék az időt. (...) Azt látjuk, hogy növekszik a költés a szórakozás és az éttermi fogyasztás terén, hiszen ezek lehetőséget teremtenek emlékek képződésére. (...) A fiatal értelmiségnél és másoknál is úgy tapasztaljuk, hogy olyan lehetőségekre költenek, amelyek a tapasztalásról szólnak, arról, hogy új tapasztalatokkal gazdagítsák magukat” – fejtette ki Claire Bennett, az American Express fogyasztói hálózatának menedzsere.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.