Ez csak a takarítás költsége, amikor a közútkezelő tisztítja meg helyette a bitument. Jobban jár a sofőr, ha mindjárt seprűt, lapátot ragad, mert ha úgy hagyja a placcot, a rendőrségtől is kap számlát. Feltéve persze, hogy rajtakapják, vagy utólag rábizonyítják a szabálysértést. A tettenérés vagy az utólagos elszámoltatás esélye azonban szinte egyenlő a nullával – mondták a megyei internetes oldalnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei. A földutaknak kötelezően sárrázó burkolattal kell végződniük ott, ahol rácsatlakoznak a műútra. Bács-Kiskunban azonban a főutakba torkolló dűlőknek csak 10-15 százalékán létezik rázóburkolat, a mellékutakra csatlakozók közül pedig csak minimális – mondta el a Baon.hu-nak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője.
A nagyobb mezőgazdasági területek művelői a betakarítás idején általában külön személyzetet alkalmaznak a besározott úttestek feltakarítására. Az útszennyezők többségének azonban eszébe sem jut elhárítani a balesetveszélyt. Jelenleg jelentős a sárfelhordás Lakitelek és Kunszentmiklós környékén. A megye déli részén Jánoshalma, Mélykút, Bácsalmás és Csikéria földjeiről hordanak fel sok sarat a gépek, valamint a Kalocsa, Öregcsertő és Szakmár mellett futó utak a legszennyezettebbek, továbbá az 54-es főút a tőzegbányák környékén – sorolja Pécsi Norbert Sándor.
Ahol balesetveszélyessé vált a sározott út, és a tettest nem találják, a közútkezelő kénytelen rendet tenni. A kisebb szennyeződések eltávolítása belekerülhet pár tízezer forintba, de előfordult olyan eset is, amikor több kilométer hosszan sárral és trágyával terítette be a közutat egy munkagép. Ott a takarítási költség több százezer forint volt. A közútkezelő nem rendelkezik hatósági jogkörrel, ezért ha ilyen szabálysértést tapasztalnak, akkor azt jelzik a rendőrségnek.
A rendőrségen arról nem vezetnek statisztikát, hogy a közúti balesetekből mennyi írható a sár rovására. Nyíkos Tamás, a megyei főkapitányság szóvivője szerint Kecskeméten és környékén az utóbbi hónapokban nem volt példa ilyen balesetre. De attól még Bács-Kiskun 2200 kilométeres közúthálózatán mindennapos veszély a betakarítás időszakában a sarazás, ezért a rendőrjárőrök kiemelt figyelmet fordítanak az utak ellenőrzésére.
(baon.hu)
Befagyasztott vagyon, forró viták: Európa új kihívások előtt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!