Százezreket fizethet a sár miatt

Akár több százezer forintja is bánhatja annak a traktorosnak, gépkocsivezetőnek, aki a földekről sarat hord fel járművével a műutakra.

MNO
2010. 10. 27. 7:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez csak a takarítás költsége, amikor a közútkezelő tisztítja meg helyette a bitument. Jobban jár a sofőr, ha mindjárt seprűt, lapátot ragad, mert ha úgy hagyja a placcot, a rendőrségtől is kap számlát. Feltéve persze, hogy rajtakapják, vagy utólag rábizonyítják a szabálysértést. A tettenérés vagy az utólagos elszámoltatás esélye azonban szinte egyenlő a nullával – mondták a megyei internetes oldalnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei. A földutaknak kötelezően sárrázó burkolattal kell végződniük ott, ahol rácsatlakoznak a műútra. Bács-Kiskunban azonban a főutakba torkolló dűlőknek csak 10-15 százalékán létezik rázóburkolat, a mellékutakra csatlakozók közül pedig csak minimális – mondta el a Baon.hu-nak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs csoportvezetője.

A nagyobb mezőgazdasági területek művelői a betakarítás idején általában külön személyzetet alkalmaznak a besározott úttestek feltakarítására. Az útszennyezők többségének azonban eszébe sem jut elhárítani a balesetveszélyt. Jelenleg jelentős a sárfelhordás Lakitelek és Kunszentmiklós környékén. A megye déli részén Jánoshalma, Mélykút, Bácsalmás és Csikéria földjeiről hordanak fel sok sarat a gépek, valamint a Kalocsa, Öregcsertő és Szakmár mellett futó utak a legszennyezettebbek, továbbá az 54-es főút a tőzegbányák környékén – sorolja Pécsi Norbert Sándor.

Ahol balesetveszélyessé vált a sározott út, és a tettest nem találják, a közútkezelő kénytelen rendet tenni. A kisebb szennyeződések eltávolítása belekerülhet pár tízezer forintba, de előfordult olyan eset is, amikor több kilométer hosszan sárral és trágyával terítette be a közutat egy munkagép. Ott a takarítási költség több százezer forint volt. A közútkezelő nem rendelkezik hatósági jogkörrel, ezért ha ilyen szabálysértést tapasztalnak, akkor azt jelzik a rendőrségnek.

A rendőrségen arról nem vezetnek statisztikát, hogy a közúti balesetekből mennyi írható a sár rovására. Nyíkos Tamás, a megyei főkapitányság szóvivője szerint Kecskeméten és környékén az utóbbi hónapokban nem volt példa ilyen balesetre. De attól még Bács-Kiskun 2200 kilométeres közúthálózatán mindennapos veszély a betakarítás időszakában a sarazás, ezért a rendőrjárőrök kiemelt figyelmet fordítanak az utak ellenőrzésére.

(baon.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.