Főleg nyugdíjba vonulásuk után jótékonykodnának

Miért és mennyire adakoznak a különböző nemzetiségű milliomosok? A Barcleys Wealth felmérése alapján más-más hajtóerő vezeti őket, és van négy ország, amelynek polgárai mind pénzt, mind időt szívesen áldoznak embertársaik megsegítésére. Ezek közül kettő, India és Dél-Afrika fejlődő ország.

MNO
2010. 12. 08. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

November végén publikált a Barclays Wealth pénzügyi szolgáltató cég egy felmérést a különböző nemzetek jótékonysági hajlamáról. Összesen 2000 milliomost kérdeztek világszerte arról, mennyire fontos számukra embertársaik segítése, mind pénzadományok, mind a rájuk szánt idő tekintetében.

A 14 oldalas jelentésből szemezgetve néhány jellegzetesség megállapítható. Ha a pénzadományokat és a segítésre szánt időt is nézzük, négy ország vezeti a listát: az Egyesült Államok, Dél-Afrika, India és Írország. A britek és a katariak inkább időt, mint pénzt szánnak polgártársaikra, a 15 országot felvonultató lista aljára pedig az ausztrálok és a japánok kerültek idő, a hongkongiak és britek pénz tekintetében.

A fejlett országokban inkább a férfiak, a fejlődőknek inkább a nők segítik embertársaikat, a jótékonyság pedig fényes jövő elé néz, mert a megkérdezettek 44 százaléka nyugdíjba vonulása után szeretne ilyesmivel foglalkozni. Érdekes, hogy a legjószívűbb négy országban mennyire mások a mozgatórúgók: az amerikaiak úgy hiszik, személyes felelősségük segíteni másokon; az íreknél erős a közösséghez tartozás tudata; az indiaiak nagyon szeretnék leküzdeni az országban mindenhol jellemző szegénységet; a dél-afrikaiakat pedig az ubuntu filozófiája, az önzetlenség és nagylelkűség motiválja.

(barclayswealth.com)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.