A cél, hogy a kikötők az Európa és Ázsia közti tengeri kereskedelem közös központjává fejlődjenek, és az erősen leterhelt Rotterdamot tehermentesítsék. A beruházás jelentős Olaszország mellett Ausztria, Németország és a Balkán kereskedelme szempontjából is.
Az olasz állam, valamint Friuli–Venezia Giulia tartomány 300 millió eurót ad a kikötőket összekötő vasúti és közúti infrastruktúra kiépítéséhez, míg a magánerő 700 millió euró lesz. A projekt magánerős részét az UniCredit Bank és a legnagyobb dán hajóüzemhez, a Moller-Maerskhez tartozó APM Terminal finanszírozza. A vasúti infrastruktúra korszerűsítésébe az olasz állami vasúttársaság, a Trenitalia is beszáll.
Róma ugyanakkor azon fáradozik, hogy Szlovéniát is bevonja a tervezésbe, így Trieszt és Monfalcone mellett a szlovéniai Koper kikötője is kapcsolódjon a kikötőrendszerbe. A szlovén állam kifejezésre juttatta érdeklődését az elképzelés iránt.
(MTI)
Miért rendelték vissza Tuskék a lengyel nagykövetet Budapestről?
