Rotterdamnak állítanának konkurenciát

Észak-adriai kikötőinek fejlesztésével és kapacitásnövelésével egyenesen Rotterdamnak akar konkurenciát támasztani Olaszország, közös állami és magánbefektetői beruházás révén. Trieszt és Monfalcone kikötőinek logisztikai összekapcsolásába és együttműködésébe a szlovéniai Kopert is bevonnák.

MNO
2010. 12. 29. 20:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cél, hogy a kikötők az Európa és Ázsia közti tengeri kereskedelem közös központjává fejlődjenek, és az erősen leterhelt Rotterdamot tehermentesítsék. A beruházás jelentős Olaszország mellett Ausztria, Németország és a Balkán kereskedelme szempontjából is.

Az olasz állam, valamint Friuli–Venezia Giulia tartomány 300 millió eurót ad a kikötőket összekötő vasúti és közúti infrastruktúra kiépítéséhez, míg a magánerő 700 millió euró lesz. A projekt magánerős részét az UniCredit Bank és a legnagyobb dán hajóüzemhez, a Moller-Maerskhez tartozó APM Terminal finanszírozza. A vasúti infrastruktúra korszerűsítésébe az olasz állami vasúttársaság, a Trenitalia is beszáll.

Róma ugyanakkor azon fáradozik, hogy Szlovéniát is bevonja a tervezésbe, így Trieszt és Monfalcone mellett a szlovéniai Koper kikötője is kapcsolódjon a kikötőrendszerbe. A szlovén állam kifejezésre juttatta érdeklődését az elképzelés iránt.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.