Ez azt jelenti, hogy a hallgatók az eddiginél több időt töltenek gyakorlaton, illetve ismereteik egy részét ilyen közegben fogják megszerezni – jelezte a rektor, aki hozzátette: ettől azt várják, hogy motiváltabbak lesznek a diákok. Közlése szerint az Audival közösen alakítják át az egyetem gyakornoki rendszerét, amelynek keretében fél évet tölthetnek cégeknél a hallgatók. A cél az, hogy a németországi duális mérnökképzés tapasztalataira alapozó és ahhoz hasonló szisztéma jöjjön létre. A reformba minden, a szférában tevékenykedő vállalkozást szívesen bevonnak.
Szekeres Tamás hozzátette: a koncepciót – amelyet felmenő rendszerben valósítanának meg – augusztus végén fogadhatja el az egyetem szenátusa. Elsősorban a járműiparhoz kapcsolódó alapképzésben vezetnék be az új rendszert, „mert ott van égető szükség erre”, és a tapasztalatok tükrében döntenek majd az esetleges kiterjesztésről.
A rektor kitért arra, hogy a gépiparban számos olyan üzem tevékenykedik Győr körzetében, amely világszínvonalú technológiát használ, így a diákok ezeknél a cégeknél olyan műszereket, eljárásokat ismerhetnek meg, amilyeneket máshol Magyarországon nem vagy csak nagy nehézségek árán tanulmányozhatnának működés közben.
(MTI)
Orbán Viktor: A strasbourgi rock and roll után vissza a magyar gazdasághoz