Nagy Attila elmondta, hogy a belső kikötőben jelenleg az iszap kotrását végzik, befejeződött a déli hullámvédő móló és a nyugati partfal korszerűsítése, a facölöpök lerakása még hátravan. Hozzátette: 1400 köbméter iszapot kotortak ki a belső medencéből, így a vízmélységgel néhány évig nem lesz gond. A fejlesztés során 35 centiméterrel megemelték a partszakaszt, amely faborítást kapott, kiépítették a villanyt és a csatlakozószekrényeket, közművesítették a kikötőhelyeket, felújították a járófelületeket és a szennyvízelosztó rendszert. A belső kikötő teljes rekonstrukciója júniusra befejeződik, de a hajók javítására szolgáló sólyatér vízzáró szerkezetének kialakítása és a műemlék árbocdaru korszerűsítése őszig tart – mondta Nagy Attila.
A Balatonfüredi Yacht Club elnöke hangsúlyozta, hogy a munkák mellett a szezonban már üzemel a kikötő, ahol minden hely betelt. A balatonfüredi kikötőhöz még egy 70 hajós modern kikötő is tartozik, így a belső kikötővel együtt 100 hajót lesz képes befogadni európai színvonalon. Tájékoztatása szerint a belső kikötő több mint 80 éve épült, az utolsó karbantartást 1955-ben végezték, azóta csak kisebb javításokra tellett. Szólt arról is, hogy a 30 méter hosszú és 1,6 méter széles hullámvédő móló sok helyen javításra szorult, a 45 méteres nyugati partfal állapota kritikus volt a felújítás megkezdése előtt.
Az ország legöregebb vitorlásklubját 1867-ben alapították, a klub a magyar vitorlássport egyik ékköve, amely a válogatott keret tagjainak többségét adja. Az egyesületben jelentős az utánpótlás-nevelés, a 2012-es londoni olimpiára utazó öttagú vitorlázókeretből négyen a füredi klubban sportolnak. A Balatonfüredi Yacht Clubnak csaknem négyszáz tagja van, nyolcvanan tanulnak az egyesületnél, emellett jelentős sportdiplomáciai tevékenységet is végeznek; tagjai nemzetközi vitorlásszervezetek vezetőségében foglalnak helyet.
(MTI)
Újabb részletek derültek ki a tárdi horrorbalesetről