Az MTI információja szerint az új elnök megbízásában valószínűleg szerepet játszott az úgynevezett gyömrői modell, amelynek lényege: a település és a MÁV közösen újította fel a helyi vasútállomást, majd az önkormányzat átvette annak üzemeltetését. A költségeket az állomás területén található büfé bérleti díjából fedezik. A koncepció olyan jól működik, hogy hasonló létrehozásáról jelenleg is tucatnyi településsel tárgyal a MÁV – írta a település önkormányzata az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Gyenes Levente (Gyömrő 2000 Kör) polgármester az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a VTSZ a vasúti forgalomba bekapcsolt, illetve vasútállomással rendelkező mintegy kétezer magyar település önkormányzatát, e települések lakóit, illetve cégeit képviseli. Közlése szerint a tisztújítást azért tartották, mert a korábbi vezető, Mezőhegyes polgármesterének elnöki mandátuma lejárt.
A négy évre most elnyert megbízatásról Gyenes Levente úgy fogalmazott: szeretne érdemibb, „élőbb” párbeszédet folytatni a MÁV és a szakminisztérium felső vezetésével, illetve a kormányzattal, és tervei között szerepel a gyömrői modell elterjesztése is.
Az új elnök egyebek mellett fontosnak tartja olyan, nyolc-tíz vagy több településből álló társulások létrejöttét, amelyek akár az utas- vagy a teherforgalom szervezése révén közreműködnének a szárnyvonalak megmentésében, de bizonyos, jelenleg a MÁV-tól a vállalkozókhoz kiszervezett szolgáltatások átvétele is ésszerű lenne. Az önkormányzatok, illetve azok cégei az adott településen átfutó vasútvonal, az ottani pályaudvar környékén a takarítástól a pályafenntartásig sok mindent elvállalhatnának, például közmunkával, valószínűleg olcsóbban, mint amennyit a MÁV most fizet ugyanezekért a tevékenységekért – mondta Gyenes Levente.
(MTI)
Újabb országban növelték támogatottságukat a migrációellenes erők
