A francia luxusipari szövetség tagja lett

A luxusipari vállalatokat tömörítő francia nemzeti szövetség, a Comité Colbert tagjai közé választotta a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-t – jelentette be Elisabeth Ponsolle des Portes, a szervezet vezérigazgatója csütörtökön Párizsban. <br /><br />

MNO
2011. 06. 30. 16:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 75 francia luxusmárkát összefogó Comité Colbert június 29-i közgyűlésén részletes akciótervet fogadott el a szektor európai képviseletére. Javaslataikat az olasz, a brit és a spanyol szakmai egyesületekkel kívánják az uniós döntéshozók elé terjeszteni. Ennek érdekében European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA – Európai Kulturális és Kreatív Iparágak Szövetsége) néven a négy nemzeti képviselet közösen kíván fellépni.

Az önálló nemzeti egyesülettel nem rendelkező uniós országokból pedig most először úgynevezett „európai tagokat” választott maga közé a francia képviselet. A Herendi Porcelánfaktúra Zrt. mellett a Comité Colbert tagja lett a cseh Moser üveggyár, valamint Németországból a fotó- és optikai iparból a Leica és a Mont Blanc óra- és írószergyártó.

Az igazgató elmondta, hogy abban a reményben nyitották meg a francia egyesületet külföldi tagok számára, hogy ezzel európai szinten erősíthetik meg a luxusipar, illetve a minőségi termékeket gyártó márkák képviseletét az uniós testületekben, illetve döntéshozatali folyamatokban. Azt is remélik, hogy példájukkal lendületet adhatnak valamennyi uniós országnak a nemzeti szövetségek létrehozására.

Az európai tagok száma az 1954-ben Jean-Jacques Guerlain kezdeményezésére alakult francia luxusipari szakmai egyesületben legfeljebb tíz lehet, s a tagsághoz legalább két, lehetőleg azonos területen tevékenykedő konkurens márka ajánlása szükséges. A Herendi Porcelánmanufaktúra felvételét a legjelentősebb francia porcelángyártók kezdeményezték – mondta Elisabeth Ponsolle des Portes.

A francia egyesületi vezető a herendi márkanevet jelentő magyar szakértelmet emelte ki, amelyre véleménye szerint a gyár tudatosan kívánja ráirányítani a hazai és a nemzetközi közvélemény figyelmét. „A herendi gyárban nagyon jól tudják, hogy milyen jelentős mértékben képviselik a magyar identitást. Ezért is esett rá a választásunk” – hangsúlyozta Ponsolle des Portes.

A Comité Colbert adatai szerint a luxusipar a legfőbb európai exportőr a világban: a 25 vezető világmárkájából 18 európai, s nekik köszönhetően a luxuscikkek nemzetközi piacán az Európai Unió 68 százalékos részesedéssel bír. Ezért az Európai Bizottság számára készült hatpontos ajánlásban a négy nemzeti szövetség a stratégiai gazdasági szektornak számító luxusipar önálló kulturális és kreatív ágazatként való elismertetését kezdeményezi, s egyebek mellett az ahhoz kapcsolódó pénzügyi, illetve jogi szabályozások összehangolását javasolja. A luxustermékeknek továbbra is Európa és az Egyesült Államok, illetve Japán a legjelentősebb piaca, de a feltörekvő országokban az elmúlt években mért jelentős növekedés arra utal, hogy Kínában, Indiában vagy Brazíliában óriási potenciállal rendelkezik – mutatott rá Ponsolle des Portes.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.