Csaknem 1,49 millió digitálistelevízió-előfizetés

Áprilisban csaknem 1,49 millió digitálistelevízió-előfizetés volt a magyar piacon a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint, az NMHH korábban márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt.

MNO
2011. 06. 16. 16:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az NMHH csütörtöki közleménye emlékeztet arra, hogy a gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint 3,1 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 700 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. – április végén 2,703 millió előfizetést tartottak nyilván. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 55,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat áprilisban az egy hónappal korábbi 54,9 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül áprilisban 589 ezerről 598 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 891 ezerről 892 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. Immár február óta változatlan a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése, ami áprilisban is 33 százalék maradt.

Tovább csökkent viszont az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya, 45,1 százalékról 44,9 százalékra. Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a piacvezető UPC piaci része 28,8 százalékról április végén 30,2 százalékra, a DIGI piaci része 26,8 százalékról 26,9 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált. A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le.

A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,811 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,216 millióról 1,213 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 598 ezerre emelkedett. A vezetékes szolgáltatások terén a piacvezető UPC részesedése az előző havi 32,1 százalékról 34,2 százalékra nőtt, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,8 százalékról 18,0 százalékra nőtt. A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 44,9 százalékról 45 százalékra nőtt, a UPC-é 22,2 százalékon maradt, míg a Magyar Telekomé 29,4 százalékról 29,3 százalékra csökkent.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.