A stratégiát azt követően ismertette a politikus, hogy egy szakmai bemutató, zárókonferencia keretében átadták a Fidesz-frakció munkacsoportja által készített dokumentumot Völner Pálnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárának. Völner Pál szerint a lehető legjobbkor született meg a munkaanyag, hiszen a légügyi stratégia a kormány jogalkotási programjában is szerepel.
Márton Attila beszámolt arról, hogy az eltelt fél évben tíz munkacsoportban dolgoztak a légügyi szakma képviselői a tíz évre szóló stratégia kidolgozásán. Elemezték a helyzetet, problématérképet készítettek és konkrét javaslatokat fogalmaztak meg a kormánynak, az iparág szereplőinek vagy a reptér üzemeltetőjének. Felhívta a figyelmet arra, hogy az iparág fejlődésével jelentősen nő az utasok száma, amelyből az országnak és a nemzeti légitársaságnak is ki kell vennie a részét. A fejlődésből már csak azért sem lehet kimaradni, mert például az utasszám egymilliós emelkedése ezer új munkahelyet jelenthet – tette hozzá.
Az egyes területek bemutatásánál kiragadott konkrét példák egyike a hazai repülőterek jövője volt. A javaslatban egy teljesen új repülőtér-besorolást indítványoztak, amellyel egységes szempontrendszer alapján határozható meg a jövőbeni fejlesztések kívánt iránya. Az új besorolást azért is nevezte fontosnak a stratégiai munkacsoport vezetője, mert így szétválaszthatók a nemzetközi és a nemzeti szabályozás alá tartozó légikikötők. Külön foglalkozik a szakemberképzéssel a dokumentum, amelyben évente 80-120 felsőfokú végzettségű új műszaki szakember és 2-3000 szakmunkás képzésére tesznek javaslatot.
Magyar Péter embere eddig büszke volt rá, hogy részt vesz a Tisza megszorító terveinek megalkotásában















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!