Lassulás Kínában

Kínában már az egymást követő második hónapban csökkent az autóértékesítés, elsősorban az állami ösztönző rendszer megszüntetése miatt.

MNO
2011. 06. 05. 14:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kínai autógyártók szövetségének (CAAM) vasárnap közzétett adatai szerint májusban 1,19 millió kocsit helyeztek forgalomba, csaknem 14 százalékkal kevesebbet, mint a megelőző hónapban. A kormány idén januárban szüntette meg azt a kedvezményt, amelyet az autóvásárlók kaptak, ha üzemanyag-takarékos kisautót vettek. Egyszersmind a pénzügyminisztérium január 1-jétől 10 százalékos forgalmi adót vetett ki.

A kis fogyasztású kocsik vásárlásának támogatását a kormány 2009-ben indította útjára a kínai autóipart támogató egyéb ösztönző intézkedésekkel együtt, amelyeknek köszönhetően még abban az évben Kína lett a világ legnagyobb autópiaca, megelőzve Amerikát. Mindamellett ágazati elemzők megjegyezték: nem lehet fordulatról beszélni, az autópiac fundamentumai változatlanul erősek, drámai változásra nem kell számítani.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.