Megtudhatja, mennyire befolyásol a média

Magyarországon a média az európai átlagnál több fogyasztót befolyásol élelmiszer vásárlásánál, a hazai fogyasztók inkább az újságokból informálódnak – közölte felmérésére hivatkozva a Nielsen piackutató cég szerdán.

MNO
2011. 06. 22. 15:53
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nielsen felméréséből az derül ki, hogy a legtöbb magyar fogyasztó döntéseire az élelmiszer-vásárlásnál a nyomtatott sajtó hat leginkább a médiumok közül, Európában pedig a tévéreklám befolyásolja a fogyasztókat leginkább.

A piackutató vállalat szerint Magyarországon minden harmadik, míg Európában átlagosan minden negyedik válaszadó veszi tekintetbe döntéseinél, amit a nyomtatott sajtóban olvas az élelmiszerekről. Magyarországon ezt követi az interneten vagy termékismertetők révén elérhető tájékoztatás 28 százalékos említéssel, majd a tévéreklám 26 százalékkal.

Az óriásplakátok a magyar válaszadók 14 százalékát orientálják a vásárlásnál, míg az online videós hirdetéseket, illetve a rádióreklámokat 5-5 százalékuk, a weboldalak bannerjeit 4 százalék említette, a mobiltelefonon érkező reklámot pedig 2 százalék.

A magyar fogyasztók médiahasználata eltér az európai átlagtól: kontinensünk 28 országában a legtöbb válaszadó számára a tévéreklám vezet – átlag 29 százalékos említéssel –, a nyomtatott sajtó (27 százalék) előtt. A sorban ezek után következik – hazánkhoz viszonyítva kevesebb említéssel – az interneten vagy termékismertetőkben található információ (23 százalék) és az óriásplakát (12 százalék).

Más médiumokat viszont a többi vizsgált európai országban átlagosan a fogyasztók nagyobb aránya vesz figyelembe: rádióreklám (7 százalék), online videós hirdetés és weboldalon látható banner (6-6 százalék), mobiltelefon (3 százalék). A nyomtatott sajtóban olvasható információk kimagasló arányban befolyásolják a finn (50 százalék), svéd (45 százalék), észt, horvát és svájci fogyasztókat (40-40 százalék).

Szintén figyelmet érdemel, hogy általában a média a vizsgált huszonnyolc európai ország közül az élelmiszer-vásárlásról meghozandó döntésnél legnagyobb arányban a török és az ír fogyasztókat befolyásolja. Ebből a szempontból Magyarországon az átlagosnál valamivel nagyobb a média hatása.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.