Nem vásárolnak a németek

Németországban a kiskereskedők négy éve a legnagyobb forgalomcsökkenést szenvedték el májusban, részben az élelmiszer-forgalmat visszavető hasmenésjárvány miatt. <br /><br />

MNO
2011. 06. 30. 14:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bevétel 3 százalékkal esett vissza az egy hónappal korábbihoz képest – közölte csütörtökön a német statisztikai hivatal. Ennél nagyobb visszaesés legutóbb 2007 májusában volt, akkor 3,7 százalékos csökkenést mértek. Elemzők 0,5 százalékos emelkedést vártak, a forgalom növekedéséről szóló áprilisi adatokból kiindulva.

A hozzáértők rámutatnak: a legendásan takarékos és megfontolt német fogyasztók a munkaerő-piaci helyzet töretlen javulásának dacára még mindig nem mernek bátrabban költekezni, a lakossági fogyasztás továbbra is gyenge, ami visszafoghatja a gazdasági növekedés lendületét.

Ugyanakkor a május második felében kezdődött hasmenésjárvány is hozzájárulhatott a kiskereskedelmi forgalom csökkenéséhez, bár az élelmiszer-forgalmat leszámítva is csökkent az ágazat bevétele áprilishoz képest. Éves összevetésben viszont bővült a kiskereskedelem, reálértéken számolva a forgalom 2 százalékkal nőtt 2010 májusához képest.

Ugyancsak csütörtökön jelentek meg foglalkoztatottsági, munkanélküliségi adatok, amelyek szerint a 82 milliós országban 40,8 millióan álltak munkaviszonyban májusban, ami csaknem félmilliós növekedés az egy évvel korábbihoz képest, a munkanélküliek száma pedig húszéves mélyponton, 3 millió alatt van.

„A csütörtöki adatok pontosan mutatják a német gazdaság fő ellentmondását, azt, hogy miközben a munkaerőpiac rohamosan fejlődik, a lakossági fogyasztás alig emelkedik” – mondta Carsten Brzeski, az ING elemzője a Reuters hírügynökségnek.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.