Seszták Ágnes: A népességcsapda

MNO
2011. 06. 06. 7:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Seszták Ágnes: A fiatal városi nők egy csoportja tudatosan nem akar gyermeket. Őket szolgálja ki a 34-es ruhaméretet favorizáló divatipar, egyes női magazinok, melyből a két nemzetközi terjesztésű már a nevében is üzen, az egyik a Cosmopolitan, a másik a Joy (élvezet). Egyikben sincs még utalás szintjén sem szó gyermekről. Döntő szerepe van az ízlés és az értékek devalválódásában a médiának, a sajtónak. A kereskedelmi csatornák ontják a devianciát, a szélsőséget, a szexuális aberrációkat. A Való világ nevezetű show-ba például csakis extrém, tetovált, kigyúrt, deviáns, erkölcsi aggályoktól mentes, önző és magamutogató szereplőket kerestek, akik mindenre hajlandók a képernyő előtt. A kereskedelmi tévé híradóit csak halál, baleset, gyilkosság és más negatív események uralják. Ugyanilyen reménytelenséget sugallnak a „legművészibb” magyar filmek: alkoholizmus, lecsúszás, kilátástalanság, párkapcsolati kudarcok. Az egyik celeb most nyilatkozott New York-i esküvőjéről, amit párjával együtt „végigbohóckodtak”. A közérzetet nagyban befolyásolja az a nyilvánosság, amelyben csak nevetség és lesajnálás tárgya a család, a monogámia, a hagyományos értékrend, a hit vagy az egymás iránti szeretet.

(Magyar Nemzet, 2011. június 6.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.