Halasi Csaba, a Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület elnöke csütörtöki, debreceni sajtótájékoztatóján elmondta: Debrecen 11 szállodájának részvételével bemutatják a régió eddig nem ismert arcát is. A turisztikai csomag 3-4 napos programokat kínál, elsősorban a városi és pusztai rendezvények köré szervezve.
Ismertetése szerint július 14-től egy hónapon át jár majd Budapest és a cívisváros között a „Debrecen Express”, egy intercity vonathoz kapcsolt múltidéző vasúti kocsi. Ezen utazva a vendégek ízelítőt kapnak a régió történelmi örökségéből és helyi specialitásokat kóstolhatnak.
Halasi Csaba rámutatott, hogy Debrecen fejlődése az elmúlt évtizedben a kultúra területén is érzékelhető volt. Míg korábban kizárólag a virágkarnevál vonzotta a turistákat, addig ma már egész nyáron rendeznek programokat a városban. Ezek közül kiemelte a Debreceni nyár szabadtéri koncertsorozatát, az Ifjú Zeneművészek Nyári Akadémiáját, a Campus fesztivált, a debreceni borkarnevált, valamint a hortobágyi hídi vásárt.
Nem célunk Hajdúszoboszlóval konkurálni, sőt, a fürdővárosba érkező vendégeket kívánjuk még néhány napos maradásra bírni Debrecenben – tért ki a megye legnagyobb turisztikai vonzerejét jelentő város kínálta lehetőségekre Halasi Csaba.
Az akció ősszel is folytatódik majd: a várossá válásának az idén 650. évfordulóját ünneplő Debrecenben október 1. és november 13. között helyi különlegességekkel – „650 év ízei 650 forintért” – várják a részt vevő szállodákban a városba látogatókat.
Az elnök az MTI érdeklődésére elmondta: a marketingakciótól elsősorban azt várják, hogy a tavalyi 310 ezer debreceni vendégéjszaka száma nem csökken, sőt a Széchenyi-pihenőkártya bevezetésével és a szolgáltatások bővítésével hosszú távon emelkedik is.
(MTI)
Rejtélyes fertőzés terjed a gyerekek között