Kifejtette: a Bombardier globális piaci jelenlétére jellemző – és Magyarországon is ezt képviseli –, hogy partneri viszonyt alakít ki a helyiekkel, és ennek egyik megjelenése a termelés és a szolgáltatás odatelepítése. Újságírói kérdésre válaszolva Chris Antonopoulos elmondta: számításuk szerint Magyarország esetében 1,5 milliárd euró európai uniós fejlesztési forrás áll még rendelkezésre a városi és elővárosi közlekedés fejlesztésére, amit 2015-ig fel kell használni. Chris Antonopoulos szólt arról, hogy Mátranovákon 600 főt alkalmaznak, és sikertörténetet tud felmutatni a 2005-ben megvásárolt vasúti alkatrészgyártó üzem, amelynek termelése döntő részben exportra megy.
Az 570 főt alkalmazó Dunakeszin lévő járműjavítóban 65 százalékos tulajdoni részesedéssel rendelkező Bombardier a magyar piac mellett osztrák, norvég, svájci, belga vasutak megrendeléseit is teljesíti, és magyar megrendelés esetén számítanak ennek az üzemnek a termelésére is – hangsúlyozta a Bombardier-csoport alelnöke.
Kérdésre válaszolva Chris Antonopoulos közölte: budapesti tartózkodásuk során tárgyaltak a BKV, a MÁV és a BKK képviselőivel, elsősorban a gördülőállomány fejlesztéséről. A MÁV és a Bombardier cég között a tíz Talent motorvonatról szóló vitával kapcsolatban az alelnök elmondta: megegyezésre törekednek, és ennek érdekében ajánlatot tettek a vasúttársaságnak. Magyarországon lévő részlegeiket nem érinti a Bombardier cégnél bejelentett létszámleépítés – közölte Chris Antonopoulos.
A világ 23 országában 59 gyártó- és fejlesztőüzemmel, valamint az ügyfelek telephelyén több mint 40 szervizközponttal rendelkező Bombardier Transportation a vasútipar globális piacvezetője. Világszerte több mint 100 ezer vasúti kocsijuk és mozdonyuk üzemel. Magyarországon a Bombardier Transportation két üzemet működtet: az egyik a cég többségi tulajdonában lévő dunakeszi gyártóüzem, a másik pedig a kizárólagos tulajdonában levő mátranováki forgóvázkeret-gyártó üzem.
A forgóvázkeret mátranováki gyártásán kívül a Bombardier további jelentősebb magyarországi projektje a 25 TRAXX mozdony szállítása a MÁV-Trakció Zrt.-nek, intercitykocsik és egyéb vasúti járművek felújítása, a MÁV Talent motorvonatainak karbantartása.
(MTI)
Magyar Péter mutyis szerződései: az MFB a KEHI vizsgálat után kirúgta a baloldali politikust