Már a babáknak is előírják, hogy mennyit mozogjanak

Az elhízás elleni küzdelem jegyében indult új kampányában a brit kormány irányelveket bocsátott ki hétfőn, amelyekben az öt év alatti gyerekek, még a járni sem tudó babák ajánlott napi fizikai aktivitására is kitérnek.

MNO
2011. 07. 11. 16:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az egészségügyi minisztérium első ilyen jellegű, ennyire fiatalokra vonatkozó ajánlásában az áll, hogy a járni tudó kicsiknek naponta legalább három órán át kellene fizikai aktivitást kifejteniük. Az illetékesek arra is felhívják a szülők figyelmét, hogy csökkenteniük kellene a gyerekek televízió előtt vagy babakocsiban töltött idejét.

A háromórányi fizikai aktivitásnak a nap folyamán egyenletesen kellene eloszlania. A gyerekekre vonatkozó ajánlás szerint alapvetően egyszerű játékról vagy az iskolába történő gyaloglásról van szó. Az irányelvek szerint a csecsemők fizikai aktivitását már születésüktől fogva bátorítani szükséges, beleértve a hason való játékot vagy a babaúszást is.

Maura Gillespie a Brit Szív Alapítvány közleményében hangsúlyozta: létfontosságú, hogy a szülők bevezessék gyerekeiket a vidám és fizikailag aktív időtöltésekbe, hogy megelőzzék elhízásukat, hiszen a kövér gyerekből gyakran válik elhízott felnőtt, akinél magasabb a szívbetegségek, a diabétesz és bizonyos típusú rákok kockázata.

Jelenleg a brit felnőttek mintegy negyede elhízott, és szakemberek becslése szerint 2050-re a felnőtteknek akár 90 százaléka is túlsúlyos lehet. A felnőttek 60 százaléka nem mozog hetente 150 percet, amennyi a jelenlegi rájuk vonatkozó ajánlás. Az 5 és 18 év közötti gyerekeknek az irányelvek szerint legalább napi egy órát kellene mozogniuk. A tréningbe az izmokat és a csontokat erősítő, nagy intenzitású gyakorlatokat is ajánlott beiktatni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.