Mozgalom a fölösleges várakozás ellen

Mind több amerikai magánorvos szembesül azzal a ténnyel, hogy a vizsgálatra várakozó páciens nem hajlandó a teljes honoráriumot kifizetni, ha hosszasan kell várakoznia a rendelőben. A mozgalmat egy önálló vállalkozó indította el, és a médiában óriási nyilvánosságot kapott, mert az orvosi rendelőkben néha órákig üldögélő betegeknek a kieső idő fölösleges veszteség.

MNO
2011. 07. 13. 8:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Cherie Kerr Kaliforniában dolgozik, egy kis üzletet vezet, távolléte vállalkozásától – akár rövid időre is – jelentős hiányt jelent. Ha tehát bárhol fölöslegesen kell várakoznia, azt bizony anyagilag megérzi. Az amerikai média azonnal fölkapta azt a történetet, mely 1969-ben kezdődött és nemrég a CNN televízió főműsoridejében a legsikeresebb riportok közé került. Kerr akkor kisgyermekét nevelte, aki beteg lett, ezért elvitte egy gyermekgyógyászhoz. Ott négy órát kellett várakozniuk. A doktor alaposan meglepődött, amikor a kis beteg édesanyja nem fizette ki az orvosi számlát, mert a veszteség, amit számára a várakozás jelentett, kétszeresen meghaladta a rendelőben elkért összeget, 75 dollárt.

A közelmúltban a szemészorvosnak nyújtott át egy számlát 150 dollárról, mert 45 perces várakozásra kényszerült, és közben távolléte miatt olyan üzletről maradt le, mely több száz dollárt ért volna. Munkatársai az orvosi vizit megadott percében telefonálnak, és ha akkor még nem került be a rendelőbe, attól kezdve ketyeg az óra. „Ez nagyon vicces – nyilatkozta Kerr asszony –, azóta, hogy ennek híre ment, mindig vagy a reggeli első időpontot kapom, vagy az ebéd utáni elsőt.” Hírek keringenek egy olyan betegről, aki az órabérét kérte el a doktortól, arra az időszakra, amíg várakoznia kellett.

Steve Fallek plasztikai sebész elmondta, hogy Kerr asszony példája óta várójában a betegek stopperórával üldögélnek, és ezért, ha valaki negyedóránál tovább várakozik, kávéházi ajándékkártyát kap, hogy fölfrissíthesse magát. A tavaly bevezetett módszernek nagy sikere van. A családorvosok viszont elpanaszolják, hogy mind kevesebben vannak, az adminisztráció pedig egyre több. Van, aki a pontosságot úgy igyekszik megoldani, hogy naponta csak tíz, előre bejelentett beteget fogad, de így lehetetlen a hozzá tartozó betegeket ellátni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.