Sikert hozott a márkaépítés

Megtartotta lendületét az Opel márka a magyar piacon az első fél évben, az eladott 2980 darab személyautó és kisteherjármű 11,6 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának, 2 százalékponttal nagyobbat a tavalyi hasonló időszakinál.

MNO
2011. 07. 11. 12:07
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kovács Tamás, az Opel Magyarország márkaigazgatója az összpiacinál 10 százalékkal erősebb bővülést a gazdasági válságot követő átszervezés után módosított értékesítési stratégiának tulajdonítja, amelyben a hosszú távon eredményesebb márkaépítés került előtérbe. Kovács Tamás hétfőn Budapesten sajtóbeszélgetésen emlékeztetett arra, hogy tavaly a GM regionális irodája átalakult, ezentúl a háttérfeladatokra koncentrál. Magyarország azonban továbbra is stratégiai partner – húzta alá.

A márkaigazgató ismertette: az Opel magyarországi értékesítésében továbbra is jelentős súlyt, 70 százalékot képviselnek a céges eladások, ugyanakkor a magánvevők körében az Opel jelenleg a legnépszerűbb márka. Jelezte: a cég nemrégiben csökkentette ugyan egész évre szóló értékesítési becslését, de úgy véli, a magyar piac bővülése az idén eléri a 10 százalékot, és 2-3 éves távlatban ismét évi százezer darabos lehet az újautó-értékesítés. 2014–15-re már 150 ezres piaccal számolnak.

Kovács Tamás nagy reményeket fűz – elsősorban a márkaépítés szempontjából – a magyar piacon 2012-ben megjelenő elektromos autóhoz, az Opel Amperához. A modellt jelenleg Amerikában gyártják, de Európában már folyamatosan bővülnek a megrendelései. Június végén, Orbán Viktor miniszterelnök rüsselsheini látogatásakor elhangzott, hogy az Opel az elektromos autók gyártása területén is együttműködést ajánlott Magyarországnak. Kovács Tamás ezzel kapcsolatban annyit mondott, hogy konkrétumokról még nincs szó, de az ilyen egyeztetések készítik elő a jövő üzleteit.

Kovács Tamás rámutatott: az Opel és Magyarország kapcsolatában a szentgotthárdi gyárnak van a legfőbb szerepe. Tájékoztatása szerint a motorgyár bővítését szolgáló 500 milliós beruházás az ütemterv szerint halad, és 2012-ben megindulhat a gyártás, amelynek eredményeképpen a gyár a márka valamennyi modellje számára szállít majd motorokat. Az idén már száz dolgozót vesznek fel az üzembe.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.