A hamarosan mozikba kerülő alkotásban a belga karikaturista, Pierre Culliford „Peyo” 1958-ban papírra vetett barátságos, kék figurái térnek vissza. New Yorkban a Hupikék törpikék hete alkalmából a nagyváros turisztikai hivatala a Columbia Pictures és a Sony Pictures közreműködésével – elsősorban a legkisebbeknek szóló – programsorozattal zárja a film promócióját a július 29-i bemutató előtt.
A metropolisz népszerűsítéséért felelős NYC & Company sajtóirodája erre a hétre a város nagykövetévé nevezte ki Törpapát, Törpillát és Hókuszpókot azzal a céllal, hogy hírnevüket kihasználva minél több látogatót – mindenekelőtt családokat – vonzzanak New Yorkba. A hivatalos adatok szerint 2010-ben 14,3 millió család látogatott el a felhőkarcolók városába, ezzel rekordnak számító 12 milliárd dolláros hasznot hajtva. Remények szerint a 2011-es bevételek túlszárnyalják majd a tavalyit.
Az érdeklődők először hétfőn a Central Parkban, a Kolumbusz-emlékmű közelében találkozhattak a törpökkel, és nézhették meg belülről a lakhelyükül szolgáló gombaházakat. Hétfőn az Empire State Building épületének felső része kék fénybe borult a törpök tiszteletére. A felhőkarcoló gazdái által kezdeményezett jótékonysági akció célja az volt, hogy a hupikék törpikék rajongói adakozzanak az UNICEF, az ENSZ gyermekalapja javára. A hét folyamán a „kékek” ellátogatnak majd az Ötödik sugárúti FAO Schwarz játékboltba, a brooklyni gyermekmúzeumba, a New York-i botanikus kertbe, valamint a felhőkarcolók múzeumába.
(Fotók: Reuters)
A törpök az 1960-as években mutatkoztak be a tévéképernyőn, 1974-ben készült kalandjaikból az első mozifilm, az 1980-as évek új televíziós adaptációját a Hanna–Barbera Stúdió készítette. A pénteken debütáló háromdimenziós film színészek közreműködésével készült, New York-i helyszíneken játszódik, a hupikék törpikék pedig „Peyo” eredeti rajzaihoz hűen, ám a legújabb animációs technikákkal elevenednek meg.
(MTI)

Így védekezzen hatékonyan a molylepke ellen