Az M70 autóút az M7 autópályát köti össze a szlovén autópálya-hálózattal, és egyes szakaszai csak kétszer egysávosak. A pénteki bejáráson az Állami Autópálya Kezelő Zrt. munkatársai bemutatták az elmúlt hónapokban bevezetett forgalombiztonsági intézkedéseket. Például sebességkorlátozást, előzési tilalmat vezettek be, vörös színű, akusztikus hatású záróvonalat festettek fel egyes szakaszokon.
A kétszer egysávos autóutak közlekedésbiztonsági helyzetének áttekintésére július 5-én hozott létre eseti munkacsoportot az NFM. Az M15 és M70 autóutakon a közelmúltban történt tragikus közlekedési balesetek miatt döntött a tárca a szakértői testület összehívása mellett.
A munkacsoportba a minisztérium mellett az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Közlekedéstudományi Intézet, a Magyar Közút Nonprofit Zrt., a Magyar Mérnöki Kamara, a Magyar Útügyi Társaság, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, az Országos Rendőr-főkapitányság, az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Zala Megyei Kormányhivatal delegált szakértőket.
A heti gyakorisággal ülésező testület feladata – egyebek mellett – a baleseti okok vizsgálata, a lehetséges beavatkozási megoldások meghatározása. A munkacsoport javaslatot tesz az eddig kétszer egysávosként tervezett autóutak keresztmetszeti kialakítására is.
(MTI)
Fontos uniós vezetőt fogadott Orbán Viktor