A közleményben a PSZÁF rögzíti: a közelmúltban számos jelzés érkezett a felügyelethez amiatt, hogy az állami társadalombiztosítási (tb) rendszerbe visszalépett volt magán-nyugdíjpénztári tagoknak a tagi kifizetéssel kapcsolatos lakcím- vagy bankszámlaszám-változási bejelentését egyes magánnyugdíjpénztárak elutasították. Utóbbiak arra hivatkoztak, hogy – a tb-rendszerbe történő átlépéshez kapcsolódó eljárási szabályokról szóló kormányrendelet előírása alapján – 2011. május 31-ig volt lehetőség a kifizetési adatokkal kapcsolatos nyilatkozattételre.
Ezzel párhuzamosan a Magyar Posta jelezte, hogy több esetben téves vagy pontatlan címzéssel érkeztek a postahelyekre a kifizetési utalványok, így azokat nem lehetett kézbesíteni. Hibás adatok pontosítása, illetve az életkörülmények – a pénztárnak a volt tag által bizonyított – megváltozása (a lakcím, bankszámlaszám megváltozása, az önkéntes nyugdíjpénztári tagság megszűnése, más önkéntes pénztárba való átlépés) esetében a PSZÁF álláspontja szerint a magánnyugdíjpénztár akkor jár el a jogalkotói szándéknak megfelelően, ha a tagi kifizetés utalásával kapcsolatosan eleget tesz a volt pénztártag módosítási kérelmének, az adatváltozást befogadja, és annak megfelelően ismételten gondoskodik a tagi kifizetés teljesítéséről a végső jogszabályi határidőn belül.
A volt pénztártagok háromnegyede megkapta a reálhozamot a nyugdíjpénztárától, vagy a napokban kapja kézhez – nyilatkozta korábban az InfoRádiónak a Stabilitás Pénztárszövetség elnöke. Bába Julianna közölte: sokan vannak, akik most adnák meg a számlaszámukat vagy a helyes lakcímüket, de a jogszabály szerint újrautalásra vagy címmódosításra nincs lehetősége a pénztáraknak, amelyek ezért kérik a Nemzetgazdasági Minisztériumot, hogy jogszabályi módosítással legyen lehetőségük az utalások újraindítására ezekben az esetekben.
(MTI)
Gázolt az M3-as metró Budapesten