Csak otthon gyengélkedik a világ legnagyobb kereskedelmi lánca

Növelte nyereségét a Wal Mart Inc., a világ legnagyobb kereskedelmi lánca az üzleti év második negyedévében, és megemelte az év egészére vonatkozó profitvárakozását, de a hazai piacon, az Egyesült Államokban tovább csökkent a forgalma.

MNO
2011. 08. 16. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég kedden kiadott gyorsjelentése szerint az amerikai áruházak forgalma 0,9 százalékkal csökkent az üzleti év júliussal véget ért második negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A cég így az egymást követő kilencedik negyedévben könyvelt el visszaesést legnagyobb piacán, ahonnan árbevételének csaknem kétharmada származik. Ugyanakkor a visszaesés mértéke csökkent, a két negyedévvel korábbi 1,8 százalékról és az előző negyedévi 1,1 százalékról mérséklődött 0,9 százalékra.

A cég egészét tekintve is javultak az eredmények. A világszerte több mint 2 millió embert foglalkoztató és 28 országban csaknem tízezer áruházat üzemeltető amerikai vállalat adózott nyeresége 3,8 milliárd dollár volt, 5,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a bevétel pedig 5,4 százalékkal, 109,4 milliárd dollárra emelkedett. A külföldi érdekeltségek teljesítménye révén javuló eredmények meghaladták az elemzői várakozásokat, a társaság pedig megemelte az üzleti év egészére vonatkozó profitvárakozását, arra számít, hogy részvényenként 4,41 és 4,51 dollár közötti nyereséget ér el, szemben a korábbi, 4,35 és 4,50 dollár közti jóslattal.

A hazai piacon az év végén várhatóan már nő a forgalom – áll a Wal Mart közleményében. A kilencedik negyedéve tartó visszaesést az okozza, hogy a Wal Martnál is olcsóbb boltokra szoktak át a fogyasztók, mivel a vásárlóerő a magas munkanélküliség és az emelkedő infláció miatt csökken. A cég közleménye szerint megfigyelhető, hogy a vásárlók gyakrabban választják az olcsóbb árucikkeket és a kisebb kiszerelésű termékeket – például 1 gallonos helyett 0,5 gallonos tejet (1 gallon = 3,78 liter) –, és egyre többen vannak, akik csak kormányzati segélyből tudnak élelmiszert és egyéb cikkeket vásárolni.

Ugyanakkor elemzők felhívják a figyelmet, hogy az amerikai piacon előretörtek az úgynevezett diszkont láncok, így például már a német Aldi is megvetette a lábát az Egyesült Államokban, a Wal Mart viszont szem elől tévesztette az alapító-névadó Sam Walton iránymutatását, amelynek alapján világméretű vállalatbirodalom épült az 1969-ben indult kisvállalkozásból. Walton a legkedvezőbb árat kínálta minden időben, a jelenlegi cégvezetés viszont sokáig az akciókra alapozott, és az eseti árengedményekkel párhuzamosan más termékek árát emelte.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.