Hazánkban készülhetnek a vasúti kocsik

Ha tovább tart az euró gyengülése a svájci frankhoz képest, akkor a svájci Stadler Rail arra kényszerülhet, hogy magyarországi, vagy lengyelországi érdekeltségeihez telepítsen gyártást – mondta egy lapinterjúban a vasúti kocsik előállításával foglalkozó vállalat tulajdonosa.

MNO
2011. 08. 19. 13:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Peter Spuhler az Aargauer Zeitung pénteki számában utalt arra, hogy a mintegy 2500 fővel dolgozó svájci üzemek 2013 közepéig jól el vannak látva megrendelésekkel, utána viszont újakra lenne szükség. Ha azonban időközben a cég termékei túl drágák lennének az erős frank miatt, akkor „a legrosszabb esetben leépítést kell végrehajtanunk Svájcban” – mondta a lapnak a tulajdonos.

Spuhler elmondása szerint a Stadler-járművek ára több mint 30 százalékkal ment fel egy év alatt. Most a két-három évvel ezelőtt beérkezett megrendeléseket elégítik ki, akkor egy euró 1,50 svájci frankot ért, most 1,13 körül van az árfolyam. Mivel sok ügyfél euróban fizet, a cég komoly bevételkiesést szenved el.

A Stadler 2005-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát. A magyar vasúton 60 FLIRT motorvonat fut, Pusztaszabolcson karbantartó, Szolnokon gyártóbázisa működik. A Stadler Magyarországon Szolnokon eddig 6,7 milliárd forintot, Pusztaszabolcson 2,3 milliárd forintot fektetett be.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.