Németország legnagyobb autókölcsönzője 50,2 millió euró profitra tett szert adózás után az egy évvel korábbi 25,7 milliót követően. A bevétel árnyalatnyit csökkent, 0,5 százalékkal 756 millió euróra, főként amiatt, hogy a lízingnél a hagyományos bérléshez képest visszaesett a forgalom.
A társaság vezetése óvatosan nyilatkozott a második félév kilátásairól a megnövekedett gazdasági kockázatok miatt, mindamellett arra számítanak, hogy az idén is elérik a tavalyi 102 millió eurós adózás előtti eredményt.
Javítja a társaság eredményeit az idén tavasszal indult DriveNow elnevezésű program is, amely egyre népszerűbb: több mint négyezren élnek az autómegosztás (carsharing) néven ismert üzleti modell adta lehetőségekkel. Az ügyfelek percenként 29 centért bérelhetnek 1-es BMW-t és Minit, egyelőre még csak Münchenben, de szeptembertől már Berlinben is beindul az effajta kölcsönzés.
A tervek szerint 2020-ra világszerte 1 millió ügyfelet szolgál majd ki a DriveNow. A közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonló módon működő szolgáltatás lényege, hogy a város teljes területén rendelkezésre állnak gépkocsik, amelyek használatáért percalapú díjat szednek. A regisztrált ügyfél egyszerűen beszáll, elindul és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szüksége rá, egyszerűen otthagyja bármelyik nyilvános parkolóhelyen.
(MTI)
Félt Magyar Pétertől a barátnője, részletesen beszél erről is - videó