Kalocsai hímzéssel is a csúcson

Jenson Button 2006-ban nálunk nyert először Forma–l-es futamot, így a Hungaroring eddig is kedvenc pályája volt, és most jó oka van rá, hogy még inkább az legyen. A 26. Magyar Nagydíjon ugyanis tegnap a McLaren két évvel ezelőtti világbajnok brit pilótáját intették le elsőként, az aktuális vb-első Sebastian Vettel (Red Bull) és a kétszeres vb-győztes Fernando Alonso (Ferrari) előtt. Igazán nem rossz társaság a pódiumon.

2011. 08. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gondoltuk, Robert Kubica év eleji súlyos ralibalesete a Magyar Nagydíjnak is érvágás lesz,
15-20 ezer lengyelt otthon tart, ám ennek tömegében nem nagyon láttuk nyomát. A csütörtöki bokszutca-látogatással a négy nap alatt összejött kétszázezer néző a Hungaroringen, ami tisztességes szám, de azt azért nem állíthatjuk, hogy Kubica kiesését kompenzálva Sergio Pérez vagy Pastore Maldonado magyarországi debütálására invázió érkezett volna Mexikóból és Venezuelából. Az viszont jól jött, hogy az év elején idén is verhetetlennek tetsző Red Bull, azaz inkább Sebastian Vettel az előző két futamon nem tudott nyerni, mi több, a regnáló világbajnok német versenyző hazai pályán, a Nürburgringen a dobogóról is leszorult.
A pénteki szabadedzéseken minden ott folytatódott, ahol az előző hét végén abbamaradt, mert Lewis Hamilton (McLaren) volt a leggyorsabb, és ez rögvest éjszakai műszakra ösztökélte a Red Bullt. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) idén hozott döntése szerint az év során a nagydíjakon éjjel csak négy alkalommal dolgozhatnak a szerelők, és az energiaitalos istálló most használta ki az első lehetőségét. Vettel autóján hajnali ötig tüsténkedett a brigád, aminek meg is lett a hozadéka, mert a szombat délelőtti szabadedzésen már a vb-címvédő futotta a legjobb köridőt, délután pedig megnyerte az időmérőt is. S ez azt jelentette, hogy az idei tizenegyedik futamon a Red Bull tizenegyedszer szerezte meg a pole-pozíciót, Vettel pedig nyolcadszor. Az időmérő edzésen a második és a harmadik helyre Hamilton és Jenson Button jött be, s Anglián kívül ennek vitathatatlanul Kalocsán örültek a legjobban. Tudniillik a McLaren-pilótákat öltöztető Hugo Boss kitalálta, hogy az idei időmérőkre a hazai rajongók közül interneten bárki tervezhet overallt a versenyzőiknek, a legszebbet legyártatja, és nálunk egy kalocsaihímzés-mintásra esett a zsűri választása. A 200. Forma–1-es versenyére érkezett Button bevallotta, fogalma sincs arról, merre van Kalocsa, a magyar vízilabdában viszont nagyon is otthon van. Emlékezetes, hogy a sanghaji vb előtt ott volt pólóválogatottunk egyik margitszigeti edzésén, s mint most megjegyezte, ez számára jóval többet jelentett egy szponzor által előírt kötelezettségnél. A 2009-es világbajnok a londoni olimpián a helyszínen is szurkolna a mieinknek, s most ő is csalódottan vette tudomásul, hogy a Kemény-legények vb-érem nélkül maradtak.
Az időmérő egyértelműsítette, hogy a Hungaroringen a dobogóra három csapat jelentkezett be. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is így vélte, leszögezve, hogy a McLaren és a Ferrari is nagyon gyorsnak tűnik. Vettel, Hamilton és Button után Felipe Massa (Ferrari), Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber (Red Bull), a 100. versenyével jubiláló Nico Rosberg (Mercedes), Adrian Sutil (Force India), Michael Schumacher (Mercedes) és Pérez (Sauber) sorolt be a rajtrácsra az első tíz helyen. Időközben a betétprogramok közül számunkra legfontosabbakon, a GP3-ban Kiss Pál Tamás kategóriája két futamában egy 10. és egy 21. helyet szerzett; igaz, utóbbi esetben kilökték a pályáról.
Ilyesmivel persze a „nagyoknak” is számolniuk kellett, és a helyzetet bonyolította, hogy a szombaton még csak ijesztgető sötét felhőkből vasárnap eleredt az eső. Vettel, Hamilton és Button jól kapta el a rajtot, nem úgy a ferrarisok, mert lenyomva őket a negyedikre helyre Rosberg, az ötödikre Schumacher húzott előre. A hétszeres világbajnok német azonban pár kör alatt visszakerült a helyére. Hamilton tapadt Vettelre, és amikor az 5. körben az éllovas lecsúszott az ideális ívről, meg is előzte, s igyekezett meglépni a mezőnytől. Csendesedett az eső, a 14. körben Button is megelőzte Vettelt, ekkor, az első kerékcserék után a Hamilton, Button, Vettel, Webber, Alonso ötös haladt elöl, a hatodik Rosberg már leszakadt. Arra, hogy a hátsó traktusban is lehet izgalom, a 25. körben a célegyenes végén Nick Heidfeld kigyulladt Renault-ja szolgált példával, majd utána Schumacher is kiszállt a versenyből. A második kerékcserék végeztével Hamilton tartotta hétmásodperces előnyét Button előtt, újabb négy másodpercre jött Vettel, utánuk Webber és Alonso csak a negyedik helyért viaskodhatott. A Ferrari azonban nagyot húzott azzal, hogy Alonsót elsőként hozta ki a harmadik kerékcserére, mert a spanyol ezzel a boksztaktikával szuperlágy gumikon mindkét Red Bull-ost megelőzve feljött a harmadik helyre. Vettel nem hagyta magát, és a pályán, lágy gumikon visszavette a harmadik pozíciót. Újra eleredt az eső, a 46. körben Button megelőzte Hamiltont, aki két körrel később piruettezett egyet, nem unatkoztunk. Az 52. körben megint Hamilton vezetett, Jerome d’Ambrosio pedig zuhanóbombázóként csapódott be a Virgin bokszába. Hamiltonnak nem jött be, hogy intermediate gumikat tettek fel neki, a szemerkélő esőben szárazra kellett cserélnie, s mivel kapott egy bokszutca-áthajtásos büntetést is, a hatodik helyre esett vissza. Dobogós pozícióban Button, Vettel és Alonso haladt. A szívós Hamilton Massát és Webbert is lehagyva visszakapaszkodott a negyedik helyre, de innen már nem volt feljebb. A 26. Magyar Nagydíjat Jenson Button nyerte meg Vettel és Alonso előtt.
„Hasonló körülmények között sikerült győznöm, mint 2006-ban, nagyszerű érzés. Fantasztikus hétvége volt, köszönet jár az egész csapatnak. Nagyon jól működött ma az autó” – nyilatkozta Button, aki 2006-ban a Hungaroringen aratta első Forma–1-es futamgyőzelmét, s ha már annyi oka van, hogy szeressen bennünket, talán utánanéz Kalocsának is.

Magyar Nagydíj, végeredmény: 1. Jenson Button (brit, McLaren) 1:46:42.337; 2. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 3.588 mp hátrány; 3. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 19.819 mp h.; 4. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 48.338 mp h.; 5. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 49.742; 6. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1:23.176 p h.; 7. Paul di Resta (brit, Force India) 1 kör h.; 8. Sebastien Buemi (svájci, Toro Rosso) 1 kör h.; 9. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1 kör h.; 10. Jaime Alguersuari (spanyol, Toro Rosso) 1 kör h.
A pontversenyek állása a 11. futam után (még nyolc van hátra), pilóták: 1. Vettel 234, 2. Webber 149, 3. Hamilton 146, 4. Alonso 145, 5. Button 134, 6. Massa 70. Csapatok: 1. Red Bull 383, 2. McLaren 280, 3. Ferrari 215, 4. Mercedes 80, 5. Lotus 66, 6. Sauber 35.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.