Kína megáll a szörnyű tragédia után

Valamennyi új vasútépítési beruházást felfüggeszti Kína annak érdekében, hogy alaposan felülvizsgálhassa a már elfogadott terveket és technológiai normákat – közölte a pekingi kormány a Ven Csia-pao miniszterelnök által összehívott miniszteri találkozó után.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/799145" target="_blank"><strong>• 43 halottja van a szuperexpresszek ütközésének + Videó + Kép</strong></a>

MNO
2011. 08. 11. 8:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyi média már szerdán beszámolt arról, hogy a kormány a legújabb építésű gyorsvasútvonalakon a sebesség csökkentését rendelte el. A maximális sebességet óránként 250 kilométerről 200-ra mérsékelték. Emiatt a jegyárakat is csökkentették. A Hszinhua hírügynökség értesülései szerint a miniszterek vizsgálóbizottság felállításáról döntöttek, amely a már meglévő és a kivitelezés, illetve tervezés alatt álló vonalakat ellenőrizné.

A bejelentés három héttel azután történt, hogy a keleti Csöcsiang tartományban kisiklott egy szuperexpressz. A szerelvény Hangcsou tartományi székhelyről tartott Vencsou városába, amikor egy hídról két kocsija lezuhant. A baleset negyven halálos áldozatot követelt. Beszámolók szerint a baleset idején vihar tombolt, s egy villámcsapás megbénította a vonat áramellátását. A szerelvény irányíthatatlanná vált, egyre lassult, majd megállt, s ekkor egy másik szerelvény hátulról belerohant.

A baleset hatására felerősödtek azok a hangok, amelyek megkérdőjelezik a kínai közlekedési technika megbízhatóságát. A kínai gyorsvasúthálózat hossza 2010 végén meghaladta a 8358 kilométert, de a pekingi kormány 2020-ra megduplázná ezt a számot. A tragédia nyomán a kormányt is bírálat érte, amiért az – sokak szerint – megpróbálta elhallgatni a baleset tényét, illetve annak súlyosságát. Az internetes közösségi oldalakon megfogalmazott kritikák szerint a kínai kormány a biztonságot áldozza fel az ország féktelen gazdasági fejlesztése érdekében.

Kína decemberben jelentette be, hogy az új generációs gyorsvasút egyik szerelvénye átlépte a 486 kilométer óránkénti sebességet, amellyel új, a hagyományos technológiás vasútvonalakra vonatkozó világcsúcsot állított fel.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.