A belvízi árufuvarozás európai egységes szabályozásának hiánya napjainkra a belvízi forgalomban megvalósuló nemzetközi kereskedelem gátjává vált. Budapesten ezen a héten lehetőség nyílik arra, hogy végérvényesen létrejöjjön az érdekelt államok közötti egyezmény – jelentette ki tegnap Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter a belvízi árufuvarozás szabályozására összehívott diplomáciai konferencián. A miniszter elmondta: a Duna–Majna–Rajna csatorna 1992-ben elkészült, de az általa összekötött európai vízi útrendszeren a belvízi árufuvarozási szerződésről szóló egységes szabályzat azóta is várat magára. A fuvaroztatók és a fuvarozók közötti viszonyban regionális szintű szabályok szolgálnak a szerződéskötés alapjául, és a regionális blokkok által nehezített kereskedelmet a különböző állami szintű szabályozások még bonyolultabbá teszik.A Rajnai Hajózás Központi Bizottsága 1996-ban felhívta a kelet-közép és nyugat-európai kormányok figyelmét, hogy vegyenek részt a fuvarozást elősegítő nemzetközi egyezmény tervezetének megalkotásában. Az egyezmény legfőbb pontjait tavaly a szlovéniai Mariborban tartott konferencián fektették le, akkor abban állapodtak meg az érdekelt felek, hogy a végső simításokat Budapesten végzik el, és sor kerülhet az egyezmény aláírására.Nógrádi László elmondta: a közúti forgalomban és a vasutaknál létező nemzetközi fuvarjogi szabályok mellett már nagyon időszerű az európai belvízi hajózás egységes fuvarszerződési szabályainak az elfogadása.Az egyezmény rendezni hivatott Európa legtávolabb eső pontjain is a fuvarozók és a feladók közötti jogviszonyt, kötelezettségeket és feladatokat. Mindez elsősorban az áru átvételekor, kirakodásakor, a határidőkre vonatkozóan és a társfuvarozók bevonásával rendezi a viszonyokat.
Egy trágár étlap miatt óriási balhé lett a Szarvaskend–Ferencváros meccs után + videó
