Az előszezon utasforgalmi adatai 13 százalékkal haladták meg a múlt évit, júliusban és augusztusban viszont a kánikulai napok sokkal inkább fürdőzésre csábították a nyaralókat, mintsem hajókirándulásra – jelentették be a Mahart Balatoni Hajózási Rt. vezetői tegnapi szezonértékelőjükön a Füred katamarán fedélzetén. Horváth Gyula, a részvénytársaság ügyvezető igazgatójától megtudtuk: augusztus végéig alig több mint egymillióan váltottak jegyet a hajóikra. A menetrendi hajók forgalma csaknem 9, a sétahajóké 12 százalékkal csökkent, ami 1999-hez képest átlagosan 10 százalékos visszaesést jelent. A Szántód és Tihany között úszó kompokon a múlt évinél hat százalékkal kevesebben utaztak, és a szállított járművek száma is öt százalékkal lett alacsonyabb.A hajózási cég vitorlás kikötőinek forgalma viszont jelentősen nőtt. Ez annak is tulajdonítható, hogy 1992 és 2000 között 792-ről 1430-ra emelkedett a tóparti Mahart-kikötők, a Marina-lánc vitorlás parkolóinak hajóhelye. Elkészült a fonyódi vitorláskikötő, napokon belül megkezdődik a szigligeti vitorláskikötő építése, a lellei bővítése, s már lekerült a tervezőasztalról a siófoki kikötő bővítésének vázlatrajza is.A részvénytársaság az év első nyolc hónapjában 134 millió forintot fordított kikötő- és egyéb beruházásokra, s ennél is többet eszközvásárlásra. Korszerűsítették a boglári kempingjüket, és felújították a siófoki Moló Hotel szobáit. A Füred és a Siófok mellett a Badacsony katamarán is konferenciahajóvá „avanzsált”, így az egyre népszerűbb vízi konferenciaturizmust immár három, elegáns, melegkonyhai ételeket is kínáló balatoni hajó szolgálja. Végül a balatoni hajózás napja alkalmából megkoszorúzták a magyarországi vízi közlekedés kiemelkedő alakja, Széchenyi István füredi szobrát.
Van olyan terület idehaza, ahol holnap húsz fokig sem melegszik fel a levegő
