MÁV-elnökváltás

Putsay
2000. 09. 27. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter kezdeményezésére a MÁV Rt. igazgatósága tegnap felmentette tisztségéből Takácsy Gyula elnököt. Helyébe Endrédy István, a Fővárosi Közgyűlés várostervezési és városképvédelmi bizottságának elnöke lépett. A Közlekedési és Vízügyi Minisztérium indoklása szerint a személyi változásra azért volt szükség, mert a szaktárca az eredetitől eltérően kívánja végrehajtani a MÁV átalakítását, ehhez pedig új irányításra van szükség.Takácsy Gyulát az előző közlekedési miniszter, Katona Kálmán bízta meg a MÁV-reformok végrehajtásával. A tavaly decemberben elfogadott MÁV-reformtervezet szerint a pálya- és a kereskedővasút szétválasztására 2001 januárjától nyílt volna lehetőség. Tombor Sándor, a közlekedési tárca közigazgatási államtitkára lapunknak elmondta: az ismertté vált költségvetési számok tükrében át kellett tekinteni a reformfolyamatokat, így az eredeti elképzeléseken némiképp módosítani kellett. A pályavasút és a kereskedővasút 2001-től történő különválasztása olyan többletkiadásokkal járna, amit a költségvetés jövőre nem tud vállalni. Elsősorban a Budapesti Közlekedési Szövetség és az agglomerációs forgalom fejlesztésére kívánják a rendelkezésre álló források egy részét átcsoportosítani.Takácsy Gyula a Magyar Nemzetnek elmondta: a vasút átalakítására vonatkozóan bizonyos kérdésekben ellentétes vélemények fogalmazódtak meg, így például nem értett egyet azzal, hogy a pályavasút a későbbiekben teljesen külön működjön a MÁV-tól. Az eredeti elképzelések szerint ugyanis a megalakuló pályavasúti társaságban az állam mellett a vasúttársaságnak is lenne tulajdonrésze.Endrédy István lapunknak elmondta, hogy az elővárosi forgalom mellett a regionális kapcsolatok fejlesztését tartja a legfontosabbnak, emellett a vasúti fuvarozás színvonalának emelésére és a MÁV-nál dolgozók közérzetének javítására egyaránt szükség van. A MÁV korszerűsítésekor a költségvetési források mellett számolni kell a vasút belső tartalékaival, a nyereséges ágazatok színvonalának emelésével és a megpályázható uniós forrásokkal – tette hozzá az új elnök.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.