Év végére a magas üzemanyagárak, valamint a dollár erősödése miatt várhatóan veszteséges lesz a Malév, annak ellenére, hogy 2000 első nyolc hónapjának üzleti eredményei a terveknek megfelelően alakultak – nyilatkozta tegnap Kovács Ferenc, a Malév Rt. vezérigazgatója. Augusztus végéig a Malév 1999-hez képest kétszer annyit, közel 12 milliárd forintot költött kerozinvásárlásra. A társaság jelenleg 320 dollárt fizet tonnánként a repülőgép-üzemanyagért, ami csaknem 100 százalékos növekedést jelent a januári költségekhez képest – tette hozzá a vezérigazgató. A Malév gazdálkodását az üzemanyagárhoz hasonlóan az amerikai fizetőeszköz erősödése is nehezíti, mivel a társaság költségei – szemben a bevételekkel – döntően dollárelszámolásúak.Jövő év márciusától megváltozik a Malév flottájának összetétele, ami egyben a kiadásokat is csökkenti. A társaság idén novemberben megválik a korszerűtlen Boeing 737-200-as típustól, 2001. március végén pedig leselejtezik a hat TU–154-est. Ezek helyett négy Boeing 737-400-as típust szereznek be – kettőt a charterforgalom lebonyolítására –, így alacsonyabbak lesznek az üzemeltetési költségek is. A Malév jövő év márciusától három típuscsaládot – Boeing 767, B–737 és Fokker–70 – üzemeltet. Augusztus végéig a 4400 menetrend szerinti járaton 1,5 millió utast szállított a Malév, ami 9,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A menetrend szerinti forgalomból származó bevételek 22,5 százalékkal növekedtek, a Malév áruszállítási – Air Cargo – eredményei pedig 40 százalékkal haladták meg az elmúlt év hasonló időszakáét.
Donald Trump: Ez Biden és Zelenszkij háborúja
