Folytatódó belvárosi mélygarázsvita

2000. 10. 02. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Belváros-Lipótváros jegyzőjének napokon belül döntenie kell a Levegő Munkacsoport és több civil szervezet legújabb kezdeményezéséről a kerületi parkok alatt épülő mélygarázs-építkezések leállítására. A környzetvédők lapunkhoz eljuttatott dokumentuma szerint a beruházások hasznossága csekély, az önkormányzat viszont a jelenlegi parkolási káosz megoldását várja a befektetőktől.A Levegő Munkacsoport már negyedik alkalommal várja, hogy a főváros V. kerületének jegyzője jóváhagyja a zöldterületek védelmében, a kerületben tervezett föld alatti parkolóépítések megakadályozására kezdeményezett népszavazás kiírását – tájékoztatta lapunkat Lukács András, a környezetvédő szervezet vezetője. Elmondta: ha a védegylettel, a Magyar Közlekedési Klubbal és a Belvárosi Lakossági Csoporttal közösen kezdeményezett referendum aláírásgyűjtő ívének hitelesítését most is megtagadják, akkor bírósághoz fordulnak. A törvények szerint ebben az esetben rendkívüli eljárásra kerül sor, így a döntés nem húzható hónapokig.Mint arról korábban beszámoltunk, Rónaszéki László rendre elutasította a négy kérdésre vonatkozó kezdeményezést. A jegyző szerint a kérdések egy része nem jogszerű, a mélygarázsok esetében pedig a válaszokat befolyásolná, hogy a kezdeményezők eleve fapusztító, szükségtelen és hatalmas pénzpazarlást jelentő presztízsberuházások ellen kérik a lakosság döntését. A Belvárosi Lakossági Csoport többoldalas dolgozata szerint a föld alatti parkolók hasznossága csekély. Ezt azzal támasztják alá, hogy az V. kerületben ma mintegy 12 ezer személygépkocsi számára van parkolóhely, amelyeknek körülbelül a kétharmadát az itt élők veszik igénybe. – A parkolási probléma nem a köztereken lévő parkolókban, hanem leginkább az esti időszakban, a kis utcákban jelentkezik. Az egymáshoz közel építendő hatalmas – és várhatóan magas díjú – mélygarázsokat sem a lakók, hanem a más kerületekből bejárók használnák. A megismert dokumentumok alapján jelentős forgalomnövekedésre, a levegő- és a zajszennyezési szintek emelkedésére kell számítani – olvasható a szervezet szakértői anyagában.Ezzel szemben Karsai Károly polgármester lapunknak elmondta: a Szent István térre, a Szabadság térre és a József Nádor térre tervezett beruházás közcélú, mert a kerületet megóvja a közlekedési, parkolási helyzet ellehetetlenülésétől. A Szabadság térről például kitiltják majd a forgalmat, s a külföldi érdekeltségű beruházáshoz az önkormányzat egyetlen fillért sem ad. A beruházók vállalták a meglévő növényzet, a zöldterület védelmét is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.