Hétköznapi marketing

Dévényi István
2000. 10. 06. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs olyan ember, aki életében legalább egyszer ne haragudott volna a marketingre, például a kedvenc sorozatát ötödszörre megszakító reklámfolyam miatt. Így olyan olvasó sincs, aki – ha csak minimális mértékben is –, ne tudna azonosulni Ballai László A mezítelen marketing című kötetének gondolataival. Mert mi a menedzser élete? – kérdi könyvében Ballai László, és természetesen válaszol is: Megfelelés a kihívásnak, fiatalosság, fáradhatatlanság, férfiasság, erő, lendület, a kétely hiánya, mások elsöprése, győzelem, irányítás, szervezés, dolgoztatás, fejlődés, modernség, reagálás, előmenetel, sok-sok pénz, hatalom, elismerés és önelégültség. A marketing pedig háború. Az ember fogyasztó, aki a globalizáció zászlaja alatt menetel szupermarketből hipermarketbe. Az olvasó pedig falja az oldalakat, megszerezvén azt az elemi tudást, amellyel tulajdonképpen már korábban is rendelkezett, csak nem akarta beismerni, hogy döntéseinek nagy részét mások hozzák meg helyette.Mert valójában buta dolog az, hogy a pipereosztály zsúfolt polcai előtt tanácstalanul ácsorogva végül a mellett a termék mellett tesszük le a voksot, amelyet a televízióban, az újságban vagy egy óriásplakáton láttunk, és az még csak nem is érdekel, hogy a szürkébb, puritánabb, az ismeretlenebb árucikknek esetleg lényegesen jobb a minősége. Ráadásul olcsóbb is, mert fogyasztói árából hiányzik a vásárlóval megfizettetett marketingköltség.Ballai László tehát joggal haragszik a célpontul választott – véleménye szerint – áltudományra. Könyve olvasásakor mégis az az érzés keríti hatalmába a fogyasztót, hogy a szerző a marketing világát fehérnek és feketének látja. És ez túl egyszerű. Természetesen elképzelhető, hogy az olvasói kétely egy, a reklámoktól megfertőződött elmében születik, és a világ valóban nem más, mint a multinacionális cégek szűkülő elárusítóhelye.(Ballai László: A mezítelen marketing. Európa, 2000. Ára: 1800 forint)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.