Zsámbék helyett Pilisjászfalun épít üzemet a Johnson Controls solymári leányvállalata. A beruházás egymilliárd forintba kerül, de már a telekvásárlásnál számoltak esetleges bővítési lehetőségekkel. A cég reményei szerint jövő március végére teljesen áttelepítik a gyártást, és az első teljes üzleti évben a mostaninál 50 százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítnak, ráadásul arányosan lényegesen kisebb költségek mellett.Megkezdte pilisjászfalui üzemépítésének előkészületi munkáit a Johnson Controls Automotive (JCA) Kft. A jelenleg Solymáron termelő cég tervei szerint majdani új székhelyén, ahová fokozatosan telepíti át a gyártást, jövő március végétől teljes kapacitással termelhet. A gyár és a hozzá tartozó iroda- és kiszolgálóépület építése, a gyártóberendezések áttelepítése egymilliárd forintba kerül – nyilatkozta lapunknak Palotás Tibor, a JCA ügyvezető igazgatója.Az egyesült államokbeli Johnson Controls magyarországi, személy- és haszongépjárművek belső komponenseit gyártó leányvállalata egy-két évvel ezelőtti sikertelen próbálkozás és hosszas keresés után döntött Pilisjászfalu mellett. A 10-es főút mellett, az önkormányzat által ipari zónának kijelölt helyen kéthektáros területet vásárolt, ugyanakkor további 1,6 hektárra vételi opciót szerzett.Eredetileg Zsámbékon akart volna építkezni, és oda költöztetni a termelést jelenlegi, a PEMÜ gyárterületén lévő üzeméből. A zsámbéki beruházás azonban lakossági tiltakozások, helyi hatalmi harcok miatt meghiúsult – fogalmazott az igazgató –, az ebből keletkezett kár mértékét viszont nem kívánta számszerűsíteni.Pilisjászfalun hétezer négyzetméteres csarnokot és ezer négyzetméter alapterületű, kétszintes irodát és kiszolgálóegyéget építenek. Nem- csak a JCA, hanem az ugyancsak a Johnson Controls-csoporthoz tartozó Happich Kft.-t is ide költöztetik, de elképzelhető, hogy addigra a két társaság kérelmezett egyesülését, a Happich beolvadását a JCA-ba bejegyzi a cégbíróság.A Happich személy- és haszongépjárművekhez készít poliuretánból beltéri komponenseket, karfákat, fogantyúkat, légzsákborítókat, a JCA pedig napellenzőket. A két cég az anyavállalaton keresztül a világ legnagyobb autógyárainak szállít, a BMW-nek, az Opelnek, a VW-nek, a Mercedesnek, a Renault-nak, a Volvónak és a Scaniának. Annak, hogy két cég végzi a termelést, tulajdonképpen „történelmi” okai vannak, de a cégösszevonástól, még inkább az áttelepüléstől hatékonyságnövekedést várnak. Az eddigi, a nettó árbevételre vetített adózás előtti eredményszint 8 százalék volt, az új üzemben elérheti a csoportban elvárt 11,5 százalékot. Az idei üzleti évben, ami a JCA-nál október elsejétől szeptember utolsó napjáig értendő, a JCA a Happichhal együtt várhatóan 20 millió német márka forgalmat bonyolít. A következő üzleti évben ugyanekkora, egy év múlva már akár tízmillió márkával több árbevételt vár.Hatékonysága annak ellenére nő, hogy mind a 310 alkalmazottját „magával viszi” Solymárról, sőt a termelés felfutásával, a jövő év második felétől bővíti is a létszámot. A pilisjászfalui gyárterületet körülbelül 400 főre tervezték. A szomszédos telken pedig újabb beruházást valósíthatnak meg, ha erre a megrendelések növekedése miatt szükség lenne. A lekötött megrendelések volumene, noha az újabb szerződéseknél a szériagyártás csak egy–másfél év múlva indul, már most lényegesen nagyobb, mint korábban volt. Ráadásul magasabb minőségi kategóriás termékek gyártásával is megbízták a JCA-t, Pilis-jászfaluban már nemcsak műbőr, hanem valódi bőr feldolgozásával is foglalkoznak.
„Nagyon boldog vagyok, még nem tudom felfogni" – remekelt a vb-n a magyar csúcstartó
