Jelentősen növekszik azoknak a tanulóknak az aránya, akik később, hétéves korban lépnek be az iskolai rendszerbe, a középfokú intézményekbe bejutóké viszont elérte, sőt meg is haladta az OECD-országok átlagát. Nem valósak tehát azok a kijelentések, hogy nálunk a középiskolai beiskolázás aránya elmarad a nemzetközi átlagtól – hangzott el a Jelentés a magyar közoktatásról című könyv bemutatóján.Harmadik alkalommal adta ki a kötetet az Országos Közoktatási Intézet (OKI) az oktatási tárca támogatásával. Az 52 háttértanulmányra épülő szakmai kiadvánnyal a kiszámíthatóságot, stabilitást és a folyamatosságot szándékoznak erősíteni.– Nem kormányzati jelentést készítettek, hanem olyan probléma felvető könyvet hoztak létre, amelynek fő célja a viták serkentése és az oktatásról való gondolkodás elősegítése – mondta a bemutatón Halász Gábor, az OKI megbízott főigazgatója, a könyv egyik szerkesztője. A könyv CD-ROM-ként is megjelent, rövidesen felkerül az internetre.
Gál Kinga: Brüsszelben el akarják törölni az egyhangúságot, ez önmagában lemondásra adna okot
