Metróper: eltérően fogadott döntés

Gidró Kriszta-Pál Gábor
2000. 10. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Eltérően értékelik a fővárosi képviselőcsoportok a második metróper nem jogerős elsőfokú ítéletét. A szocialisták szerint újra bebizonyosodott, hogy jól döntettek, amikor a pereskedést választották, a fővárosi Fidesz azonban úgy véli, hogy a fellebbezés elkerülhetetlen, az Országgyűlés támogatása nélkül nem lehet nagyberuházásokról szerződést kötni. A MIÉP-nek az az álláspontja, hogy a főpolgármesternek a Horn-kormányt is be kéne perelnie az elmaradt világkiállítás miatt. A Levegő Munkacsoportot továbbra is nyugtalanítja a metróépítés megkezdése.F eltétlenül fellebbeznie kellett az államnak az ítélet ellen – jelentette ki a Magyar Nemzetnek Perlaki Jenő, a fővárosi Fidesz-frakció helyettes vezetője. A városatya álláspontja szerint a pénzügyminiszter nem köthet szerződést százmilliárd forint elköltéséről az Országgyűlés jóváhagyása nélkül. Közölte: a pereskedés is csak azt bizonyítja, hogy Demszky Gábor főpolgármester nem törekszik a kormánnyal való együttműködésre. Perlaki szerint a kormány támogatná a metrót, ha más lenne a nyomvonala és olcsóbb lenne a megépítése. Hozzáfűzte: szerinte ezt a beruházást is túltervezte a főváros, csakúgy mint az 1-es villamos meghosszabbítását.– Örülünk, hogy a független magyar bíróság a fővárosi önkormányzatnak adott igazat a metróperben – közölte lapunk kérdésére Németh Erzsébet, a közgyűlési MSZP-frakció vezetője. Szerinte ezzel bebizonyosodott, hogy a budapesti képviselőknek igazuk volt, amikor a szerződés felmondása után bírósághoz fordultak, és amikor augusztusban úgy döntöttek, hogy a főváros a per lezárulta előtt megindítja a beruházást.– Nem jogerős elsőfokú ítéletet nem szokás minősíteni – közölte lapunkkal Bánovics Tamás fővárosi MIÉP-képviselő. A politikus ugyanakkor felszólítja Demszky Gábort, hogy perelje be a Horn-kormányzatot is az elmaradt világkiállítás miatt.Lapunk megkeresésére Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke kifejtette: ha megkezdődik a metróépítés, az óriási pénzeket vonna el a meglévő tömegközlekedés fenntartási finanszírozásától. A BKV támogatását folyamatosan csökkenti a főváros, a tíz évvel ezelőttinek egyharmadát fordítja erre a célra. – A budapesti tömegközlekedésnek mindössze kilenc százalékát bonyolítaná a 4-es metró – hívta fel a figyelmet az arányokra. Elmondta azt is: a fővárosba naponta nyolcvanezer gépkocsi jön be, ehhez képest a két végállomásnál ezer férőhelyes parkolóhelyet alakítanának ki a tervek szerint. Ez is azt mutatja, hogy az új metró a valódi környezeti problémákat nem oldaná meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.