Munkafolyamatok számítógépben

Vargha Márton
2000. 10. 01. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan vannak már Magyarországon is, akik rájöttek, a számítógép hatékony eszköze lehet egy cég szervezett mûködésének, a folyamatok zavartalanságának. A munkafolyamatok számítógépes leképezésének több eszköze van forgalomban, a legismertebb talán a német StaffWare, de a világpiacon már hódít egy ideje a Lotus Domino – eredetileg szintén német fejlesztésû – e célt szolgáló, 2.1 kiadásánál tartó programcsomagja, a Domino Workflow. Ennek lehetôségeirôl, sikeres telepítéseirôl hallhattak az érdeklôdôk a KFKI Icon és a Lotus közös rendezvényén.A munkafolyamat-felügyelô programban a felhasználó a cégnél az ügyintézés során végrehajtandó feladatokat logikus sorba rendezi, és az ügy minden állomásánál – valamelyik alkalmazottnál – elôírja, hogy milyen dokumentumnak kell keletkeznie, és miután az megszületett, ki tegye meg a következô lépést. Az ügyintézési folyamat során a szükséges – kijelölt – dokumentumok a Domino adatbázisból automatikusan kerülnek az illetékes munkaterületére, még véletlenül sem fordulhat tehát elô, hogy valamirôl megfeledkezik. A munkafolyamat-felügyelet egyúttal a munkavégzés minôségének ellenôrzésére is szolgál, segít az ügyintézés gyorsításában és az utólagos elemzések révén a hatékonyság növelésében.Kaufmann Antónia, az Icon üzletág-igazgatója elôadásában tucatjával sorolta a Domino Workflow használatba vételével járó elônyöket, például a különféle alkalmazások integrálásának lehetôségét a munkafolyamatba. Ez történik például akkor, ha a lejárt számlákat listázó program elindul és listáz akkor, amikor az átutalásokat indító munkatárs beül a számítógépébe, és belép a Notes kliensbe. Járulékos elônye a munkafolyamatok számítógépes felügyeletének a vállalati ügyintézésben a felelôsségek átláthatóvá válása, a papírigény csökkenése.Szó volt még a Domino Workflow felépítésérôl és a megoldás beillesztésérôl a vállalati környezetbe. A napot Nógrády Norbertnek, az UPC vevôszolgálat vezetôjének elôadása zárta. Ô arról beszélt röviden, inkább csak felvillantva a problémákat, hogy miként hasznosítják a Lotus-termékeket feladataik elvégzéséhez. Az országban szétszórtan dolgozó több mint kétszáz ügyfélszolgálati ügyintézô munkáját sokrétûen felügyelik és értékelik a Domino Workflow alkalmazással. A munkafolyamat követése egyaránt használható a telefonkezelôk munkájának utólagos értékelésére és felkészültségének ellenôrzésére, valamint a napi munkabeosztás megtervezésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.