Sokan vannak már Magyarországon is, akik rájöttek, a számítógép hatékony eszköze lehet egy cég szervezett mûködésének, a folyamatok zavartalanságának. A munkafolyamatok számítógépes leképezésének több eszköze van forgalomban, a legismertebb talán a német StaffWare, de a világpiacon már hódít egy ideje a Lotus Domino – eredetileg szintén német fejlesztésû – e célt szolgáló, 2.1 kiadásánál tartó programcsomagja, a Domino Workflow. Ennek lehetôségeirôl, sikeres telepítéseirôl hallhattak az érdeklôdôk a KFKI Icon és a Lotus közös rendezvényén.A munkafolyamat-felügyelô programban a felhasználó a cégnél az ügyintézés során végrehajtandó feladatokat logikus sorba rendezi, és az ügy minden állomásánál – valamelyik alkalmazottnál – elôírja, hogy milyen dokumentumnak kell keletkeznie, és miután az megszületett, ki tegye meg a következô lépést. Az ügyintézési folyamat során a szükséges – kijelölt – dokumentumok a Domino adatbázisból automatikusan kerülnek az illetékes munkaterületére, még véletlenül sem fordulhat tehát elô, hogy valamirôl megfeledkezik. A munkafolyamat-felügyelet egyúttal a munkavégzés minôségének ellenôrzésére is szolgál, segít az ügyintézés gyorsításában és az utólagos elemzések révén a hatékonyság növelésében.Kaufmann Antónia, az Icon üzletág-igazgatója elôadásában tucatjával sorolta a Domino Workflow használatba vételével járó elônyöket, például a különféle alkalmazások integrálásának lehetôségét a munkafolyamatba. Ez történik például akkor, ha a lejárt számlákat listázó program elindul és listáz akkor, amikor az átutalásokat indító munkatárs beül a számítógépébe, és belép a Notes kliensbe. Járulékos elônye a munkafolyamatok számítógépes felügyeletének a vállalati ügyintézésben a felelôsségek átláthatóvá válása, a papírigény csökkenése.Szó volt még a Domino Workflow felépítésérôl és a megoldás beillesztésérôl a vállalati környezetbe. A napot Nógrády Norbertnek, az UPC vevôszolgálat vezetôjének elôadása zárta. Ô arról beszélt röviden, inkább csak felvillantva a problémákat, hogy miként hasznosítják a Lotus-termékeket feladataik elvégzéséhez. Az országban szétszórtan dolgozó több mint kétszáz ügyfélszolgálati ügyintézô munkáját sokrétûen felügyelik és értékelik a Domino Workflow alkalmazással. A munkafolyamat követése egyaránt használható a telefonkezelôk munkájának utólagos értékelésére és felkészültségének ellenôrzésére, valamint a napi munkabeosztás megtervezésére.
Zelenszkij: a leghatékonyabb szankciók az orosz olajfinomítókban okozott tüzek
