Kettôs prés alatt nyögnek a nagy mobiltelefongyárak: a piac a minél olcsóbb készülékeket igényli, az infrastruktúra szédületes iramú fejlesztése viszont azt kívánná, hogy a kihasználásukat – a beruházás megtérülését – segítô végkészülékek, mobiltelefonok kerüljenek az elôfizetôkhöz. Szép példáját adta ennek a jelenségnek a Panasonic minapi budapesti sajtótájékoztatója, amelyen elhangzott, hogy nem tudják elég olcsón adni a telefont, túl sok benne a szolgáltatás.Az Ericsson vezetése nyáron úgy döntött, hogy szétválasztja a két irányt: a jövôben egészen olcsó beszélgetôs készüléket és sokat tudót is kínál. Ez egy természetes döntés, hiszen ugyanolyan fogyasztói cikkrôl van szó, mint a rádió vagy a tévé, amelynek a kínálata a pár ezer forintos készüléktôl a milliósig terjed. A nagyon olcsó készülék a telefontársaságoknak is érdekük, mert a telefonálók körének további bôvítéséhez már valószínûleg rövidesen Magyarországon is be kell vetni a „készülék ingyen van, csak a beszélgetésért kell fizetni” típusú akciókat. Olcsó készülékeit egy tajvani cégre bízza az Ericsson. A megállapodás szerint az Arima az Ericsson által megadott specifikációknak megfelelô „elsô telefont” tervez és gyárt nagy tömegben. Magának a gyártásnak a kihelyezése nem újdonság, az Ericsson már a kilencvenes évek eleje óta él ezzel az eszközzel. Ami új, az az, hogy magát a gyártmányfejlesztést is az Arima végzi majd.Jan Wäreby, az Ericsson fogyasztói üzletágát vezetô alelnöke úgy értékelte az Arima bekapcsolását, hogy költségeik csökkennek, profitjuk nô, és felszabadulnak erôforrások a legkorszerûbb termékek kialakítására. Mindez pedig erôsítheti vezetô szerepüket a mobilinternetben. Ha ezt a hírt összevetjük azzal, hogy az Ericsson eladta alkatrész üzletágát is, akkor látszik, hogy a svéd konszern még tovább koncentrál a fejlesztések, kutatások felgyorsítására.
Zelenszkij: a leghatékonyabb szankciók az orosz olajfinomítókban okozott tüzek
