Harminc nap áll az ÁPV Rt. rendelkezésére a Mahart Rt. privatizációjának első szakaszában arra, hogy az értékesítésben közreműködő tanácsadó cégről döntést hozzon. A privatizáció lebonyolításában érdekelt tanácsadó cégek tegnapig nyújthatták be pályázatukat az ÁPV Rt.-nek, a meghatározott időkereten belül egy bizottság dönt majd a nyertesről.A kormányhatározat értelmében a Mahart Rt. 49 százalékát lehet értékesíteni, a hajózási társaság többségi tulajdonának, azaz 50+1 százaléknak továbbra is állami tulajdonban kell maradnia. Szalma Botond, a Mahart Rt. vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek elmondta: a cég jelenlegi gazdasági helyzetében a privatizáció, illetve a későbbi tőkeinjekció az egyetlen garancia arra, hogy a Mahart flottáját mielőbb rendbe tegyék. Abban az esetben ugyanis, ha rövid időn belül nem újítják fel a hajók nagy részét, a Mahart alulmarad a tőkeerős európai vetélytársakkal folytatott versenyben.Az elöregedett hajópark fenntartása évente 3,3 milliárd forintjába kerül a társaságnak, ami a költségek hetven százalékát teszi ki – mondta Szalma Botond. A közelmúltban létszámleépítéssel és költségcsökkentő intézkedésekkel próbálták a hajójavító műhelyek kiadásait normalizálni, a végleges megoldást azonban az jelentené, ha ezek az egységek az anyavállalattól független költségvetési szervként működnének. Ugyanígy a folyami hajózásnak és a kikötői tevékenységnek is önálló gazdasági társaság keretein belül kell működnie a jövőben – tette hozzá a Mahart vezérigazgatója – amire csak a privatizáció adhat lehetőséget.
Négy éve ment el Póka Egon, a hazai blues- és rockélet legendája
