Pár órával a szombat reggeli, Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszterrel történt balesete után meghalt az a fiatalember, akit a legközelebbi, Marcaliban található kórházba szállítottak. Nógrádi László jobb kézfeje megbénult, mert a baleset következtében elszenvedett négy darabos és egy szilánkos felkartörés következtében az egyik szilánk megsértette a mozgatóizmokhoz futó egyik ideget. Két életmentő műtétje ellenére továbbra is kritikus annak a 21 éves lánynak az állapota, akit mentőhelikopter szállított szombaton reggel a 7-es út Ordacsehi leágazásánál történt balesetet követően a kaposvári kórházba. A Somogy megyei mentő-főorvos szerint kollégája a diagnózis alapján helyesen döntött arról, hogy mentőautóval küldi kórházba a fiatalembert.Legkorábban a hét második felében készülhetnek el azok a szakértői vizsgálatok, amelyek megállapíthatják Nógrádi László közlekedési és vízügyi miniszter balesetének okait – tájékoztatta lapunkat Garamvölgyi László ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője. Mint arról már a tegnapi híradások is tudósítottak, Nógrádi szolgálati – megkülönböztető jelzéseit használó – Audi A6-os gépkocsija a 7-es úton, az ordacsehi elágazásnál balesetet szenvedett. A miniszter autója egy kocsisort előzőtt, amikor egy abban haladó és balra kanyarodni szándékozó Trabanttal ütközött. Vezetője, egy 20 éves fiatalember – akit lábtöréssel és belső vérzéssel egy mentőautó szállított Marcaliba, a városi kórházba – pár órával az ütközés után meghalt. Az intenzív osztály ügyeletese tegnap délután arról tájékoztatta lapunkat, hogy a szerencsétlenül járt fiatal nő állapota kritikus. Két műtéten már túl van, ám hozzátartozói további információk közlését megtiltották a kórháznak. A rendőrség a darabokra tört Trabantot és az Audit lefoglalta. Tegnap is folytatódott a baleset körülményeinek vizsgálata, s mint a Somogy Megyei Rendőr-főkapitányságtól megtudtuk, szemtanúk jelentkezését várják, hogy pontosan megállapíthassák a szerencsétlenség okát és rekonstruálhassák annak körülményeit.– Nógrádi miniszter úr szombat reggel háromnegyed kilenc körül Balatonföldvárról egy továbbképzést megnyitó rövid előadás után indult Hahótra, egy közút és csomópont átadására – tudtuk meg Boros Istvántól, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium szóvivőjétől. Mint elmondta: tíz órára kellett volna az ünnepségre érnie. A miniszter utasította munkatársát – aki több mint harminc éve gépkocsivezető – a megkülönböztetett jelzések használatára. Az ütközést követően mind a két kocsi felborult, majd az árokba vágódott. A miniszter a fején és a jobb kezén sérült meg, felesége nyakán és fején kisebb zúzódásokkal szállt ki a kocsiból, míg a gépkocsi vezetője ugyancsak könynyebb, helyszínen ellátható sérüléseket szenvedett. Megtudtuk azt is, hogy a helyszínen a fejsérüléseit ellátó mentőorvosoknak a miniszter azt mondta, hogy előbb a súlyos sérülteket vigyék a mentőhelikopterek a kórházakba, őt és feleségét pedig csak ezután szállítsák Budapestre. A szóvivő lapunkkal közölte, hogy Nógrádi Lászlót – miután őt és feleségét mentőhelikopter szállította Budapestre – még szombat este megoperálták. A jobb felkarja több helyen is eltört, és egy szilánk megsértette a kézfejet mozgató izmokhoz vezető egyik ideget. A miniszter egyelőre képtelen mozgatni kézfejét, ám az orvosok szerint ez nem maradandó sérülés, a kezelések után ismét tökéletes lesz a karja.Kercs Lászlótól, az ORFK közlekedésrendészeti parancsnokától úgy informálódtunk, hogy a helyszíni vizsgálatok a trabantos felelősségére utalnak, hiszen a KRESZ szigorúan szabályozza a kanyarodás feltételeit. Előírja, hogy országúton a balra végrehajtott, nagy ívű kanyarodásnál a gépkocsi vezetőjének – azon kívül, hogy a forgalom egyetlen résztvevőjét sem késztetheti hirtelen fékezésre, illetve irányváltoztatásra – meg kell győződnie a visszapillantó tükör segítségével arról is, hogy időközben gépkocsijának előzését egy másik jármű nem kezdte-e meg. Ha igen, meg kell várnia ennek az autónak az elhaladását, azután haladhat tovább. A megkülönböztető jelzéseket használó gépkocsi vezetőjének minden forgalmi szituációban meg kell győződnie arról, hogy a neki kötelezően járó előnyt a forgalom valamennyi résztvevője megadja-e vagy sem.
A magyar csapatok pont nélkül kezdték a BL-szezont
