Eddig nem született hatósági állásfoglalás az illetékes környezetvédelmi felügyelőség részéről a 4-es metró vonalával kapcsolatban, így a beruházás tavaszi megkezdésére sem adható ki építési engedély – jelentette ki Illés Zoltán. Az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának elnöke hangsúlyozta: a projekt beindítását az is gátolja, hogy a metróberuházásnál nemcsak előzetes, hanem részletes környezetvédelmi hatástanulmány elkészítését is előírja a törvény. – Részletes vizsgálat ez idáig nem készült, ehhez még legalább másfél év szükséges – tett hozzá Illés Zoltán.Az ülésen részt vett Demszky Gábor főpolgármester, aki kifejtette: két hatóság már meghatározta azokat a követelményeket, amelyek teljesítése esetén a metróvonal kritikusnak tekintett, Duna alatti szakasza megépülhet. – Súlyos hiba lenne, ha a politika befolyásolni kívánná a szakmai állásfoglalásokat, így például a szakhatósági engedélyezést – húzta alá a főpolgármester. Megerősítette: továbbra is a főváros szándékában áll a beruházás tavaszi megkezdése.– A budapestieknek legalább 85 százaléka biztosan ellenezné, hogy egy 250 milliárd forintos beruházással tönkretegyék a Gellért-hegy lábánál található karsztvizet, hévízforrásokat – reagált Illés Zoltán. Budai Zoltán, a Gazdasági Minisztérium turisztikai helyettes államtitkára beszámolójában azt sérelmezte, hogy a 4-es metró éppen Budapest egyik jelentős vonzerejét, a gyógyvizeket érintené hátrányosan. Az ülésen részt vevő zöldszervezetek képviselői egyhangúlag ellenezték a metróépítést.Demszky Gábor mellett a városháza szakértőjeként az a Juhász József szólalt fel a bizottsági ülésen, aki korábban számos tanulmánnyal próbálta alátámasztani a nagymarosi vízlépcső-beruházás megalapozottságát.
Váratlanul lemondta fellépését a mai főzenekar a Rockmaratonon
