Lendületesen folyó útépítési munkák

Putsay Gábor
2001. 06. 19. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezen a héten elkezdődnek a földmunkálatok az M9-esen, míg az M3-as új, Füzesabony–Polgár szakaszán a töltéseket építik, s június végén indul a betonréteg felhordása. Az M7-es bal pályáján hamarosan elkészül a harmadik sáv, miközben a sztráda jobb oldali részén a hidak és a felüljárók rekonstrukcióját végzik.Földmunkálatokkal – a Bács-Kiskun megyei oldalon – kezdődik meg az M9-es autópálya építése, míg a Tolna megyei szakaszon Szekszárd térségében két hét múlva indítják el a munkagépeket – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) szóvivője. A Szekszárdi Duna-híd építése a meder lőszermentesítésével kezdődik, jelenleg a cégek pályázatainak elbírálása folyik. A két országrészt öszszekötő M9-es autópálya első húsz kilométeres szakasza a 6-os számú és az 51-es számú főút között 2x1 sávos autóútként épül meg 2003 júliusáig. A beruházás tizenkét milliárd forintba kerül. Az M9-es autópálya építéséhez eddig 30 alvállalkozó céggel kötött szerződést a konzorcium.Az M3-as autópálya Füzesabony–Polgár közötti, 61,5 kilométeres épülő szakaszán június végén elkezdik a soványbeton réteg felhordását. A korábbi tervek szerint haladnak a munkálatokkal: jelenleg 40 százalékos az autópálya- szakasz készültsége, s 2001. végére elérik a 70 százalékot. A tervek szerint augusztusban kezdik el a 16 centiméter vastag aszfaltborítás lefektetését, amelynek 60 százaléka kész lesz 2001 végére: a most épülő pályaszakaszra összesen 800 ezer tonna aszfaltot fektetnek le. A soványbeton réteg azért nem készül el teljesen az év végéig, mert a felüljárók és hidak előtti 8-10 méter magas töltéseknél lassabban szilárdul meg az altalaj. Ennek ellenére a Tisza-híd építését, a vízelvezető-rendszert, valamint a felül- és aluljárók alapozását is folyamatosan végezték a MAK, és 270 alvállalkozójának dolgozói. Az új szakaszon összesen 3600-an végzik a munkát, közülük 1800 munkás a helyszíneken dolgozik, mintegy 600 markoló- és rakodógép, valamint szállító teherautóval. A beruházók várhatóan tartani tudják a kilométerenkénti 1,098 milliárd forintos költséget, aminek 42 százalékát az anyag-, 17 százalékát a fuvar-, míg 41 százalékát a bér-, a járulék-, a gépek bérleti, üzemeltetési és amortizációs költségei alkotják.Az M7-es bal pályáján hamarosan elkészül a harmadik sáv, a jobb pályán pedig, ahol jelenleg elterelik a forgalmat, a felüljárók és hidak rekonstrukcióját végzik, és megkezdték a betonelemek feltörését. A szerződés szerint a konzorciumnak november végéig kell átadni a teljesen felújított jobb pályát. Balatonaliga és Zamárdi között a hiányzó jobb pályatestet építi meg a konzorcium, ennek átadási határideje 2002 novembere.


Megkezdődtek az M0-s Budapestet elkerülő körgyűrű újabb szakasza építésének előkészületei Ecser közelében; ez alkalomból kedden két információs iroda nyílt Ecseren és Gyálon – közölte tegnap Bakonyi István, a beruházást irányító Nemzeti Autópálya Rt. igazgatója. Elmondta: a hozzávetőleg 100 milliárd forintos beruházás ez év őszén kezdődik egyszerre két irányba, Dunaharaszti felé az 51-es út és Rákoscsaba felé a 31-es út eléréséig, ez 30 kilométeres új szakasz. A munkálatok várhatóan 2004-ben fejeződnek be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.