időjárás 9°C Brúnó , Renáta 2022. október 6.
logo

Karácsony beismerte, szemétkáosz fenyeget Budapesten

Lendületesen folyó útépítési munkák

Putsay Gábor
2001.06.19. 22:00

Ezen a héten elkezdődnek a földmunkálatok az M9-esen, míg az M3-as új, Füzesabony–Polgár szakaszán a töltéseket építik, s június végén indul a betonréteg felhordása. Az M7-es bal pályáján hamarosan elkészül a harmadik sáv, miközben a sztráda jobb oldali részén a hidak és a felüljárók rekonstrukcióját végzik.Földmunkálatokkal – a Bács-Kiskun megyei oldalon – kezdődik meg az M9-es autópálya építése, míg a Tolna megyei szakaszon Szekszárd térségében két hét múlva indítják el a munkagépeket – tájékoztatta lapunkat Turgyán Tamás, a Magyar Autópályaépítő Konzorcium (MAK) szóvivője. A Szekszárdi Duna-híd építése a meder lőszermentesítésével kezdődik, jelenleg a cégek pályázatainak elbírálása folyik. A két országrészt öszszekötő M9-es autópálya első húsz kilométeres szakasza a 6-os számú és az 51-es számú főút között 2x1 sávos autóútként épül meg 2003 júliusáig. A beruházás tizenkét milliárd forintba kerül. Az M9-es autópálya építéséhez eddig 30 alvállalkozó céggel kötött szerződést a konzorcium.Az M3-as autópálya Füzesabony–Polgár közötti, 61,5 kilométeres épülő szakaszán június végén elkezdik a soványbeton réteg felhordását. A korábbi tervek szerint haladnak a munkálatokkal: jelenleg 40 százalékos az autópálya- szakasz készültsége, s 2001. végére elérik a 70 százalékot. A tervek szerint augusztusban kezdik el a 16 centiméter vastag aszfaltborítás lefektetését, amelynek 60 százaléka kész lesz 2001 végére: a most épülő pályaszakaszra összesen 800 ezer tonna aszfaltot fektetnek le. A soványbeton réteg azért nem készül el teljesen az év végéig, mert a felüljárók és hidak előtti 8-10 méter magas töltéseknél lassabban szilárdul meg az altalaj. Ennek ellenére a Tisza-híd építését, a vízelvezető-rendszert, valamint a felül- és aluljárók alapozását is folyamatosan végezték a MAK, és 270 alvállalkozójának dolgozói. Az új szakaszon összesen 3600-an végzik a munkát, közülük 1800 munkás a helyszíneken dolgozik, mintegy 600 markoló- és rakodógép, valamint szállító teherautóval. A beruházók várhatóan tartani tudják a kilométerenkénti 1,098 milliárd forintos költséget, aminek 42 százalékát az anyag-, 17 százalékát a fuvar-, míg 41 százalékát a bér-, a járulék-, a gépek bérleti, üzemeltetési és amortizációs költségei alkotják.Az M7-es bal pályáján hamarosan elkészül a harmadik sáv, a jobb pályán pedig, ahol jelenleg elterelik a forgalmat, a felüljárók és hidak rekonstrukcióját végzik, és megkezdték a betonelemek feltörését. A szerződés szerint a konzorciumnak november végéig kell átadni a teljesen felújított jobb pályát. Balatonaliga és Zamárdi között a hiányzó jobb pályatestet építi meg a konzorcium, ennek átadási határideje 2002 novembere.


Megkezdődtek az M0-s Budapestet elkerülő körgyűrű újabb szakasza építésének előkészületei Ecser közelében; ez alkalomból kedden két információs iroda nyílt Ecseren és Gyálon – közölte tegnap Bakonyi István, a beruházást irányító Nemzeti Autópálya Rt. igazgatója. Elmondta: a hozzávetőleg 100 milliárd forintos beruházás ez év őszén kezdődik egyszerre két irányba, Dunaharaszti felé az 51-es út és Rákoscsaba felé a 31-es út eléréséig, ez 30 kilométeres új szakasz. A munkálatok várhatóan 2004-ben fejeződnek be.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.